1 Spor s vedením RTVS

Novináři slovenských veřejnoprávních médií podali hromadnou výpověď

NOVÉ

Témata: , ,

Tucet reportérů a editorů Rozhlasu a televize Slovenska (RTVS), kteří dlouhodobě kritizovali vedení tohoto veřejnoprávního média, se rozhodl hromadně podat výpovědi. Informovaly o tom zpravodajské odbory RTVS, které založili nespokojení novináři rozhlasu a televize.

Ve zpravodajské redakci končí Zuzana Kovačič Hanzelová, Pavol Kalinský, Filip Minich, Katarína Jánošíková, Simona Blehová, Alexandra Minich, Daniela Hajčáková, Peter Valovič, Tomáš Mrva, Katarína Kozinková, Ivana Lövingerová a Lucia Osvaldová, informuje Denník N.

„Naše rozhodnutí se nerodilo lehce. Mámě děti, hypotéky i závazky, ale hlavně máme tuto práci velmi rádi. Nedokážeme ji ovšem za stávajících okolností v RTVS dělat stejně svědomitě jako dosud,“ uvedly zpravodajské odbory na sociální síti. Dodaly, že novináři jsou připraveni odvolat výpovědi v případě, že ředitel RTVS Jaroslav Rezník odvolá vedení redakce zpravodajství tohoto média.

Pracovní poměr zmiňovaných novinářů, z nichž většina pracuje v RTVS již léta a patří mezi zkušené redaktory, by měl skončit po uplynutí dvouměsíční výpovědní lhůty. Několik jiných redaktorů RTVS již dříve oznámilo výpověď na znamení nesouhlasu se situací v této instituci.

V dubnu se téměř šest desítek novinářů RTVS otevřeným dopisem ohradilo proti poměrům v redakci zpravodajství a proti směřování RTVS. Následně se na dvě stě slovenských novinářů spojilo k tvrdé kritice vedení RTVS, když zmínili údajnou cenzuru v RTVS a tvrdili, že veřejnoprávní médium cíleně šikanuje, omezuje a zbavuje se dlouholetých novinářů. Novináři tak učinili po rozhodnutí RTVS, která neprodloužila smlouvy čtyřem externím redaktorům, kteří podepsali zmiňovaný otevřený dopis novinářů RTVS. Vedení RTVS v reakci kritiku odmítlo. Rezník tehdy řekl, že redaktoři pracují svobodně, bez omezování a politických zásahů.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také:

Důsledky vraždy novináře: Slovensko má nového policejního prezidenta

160 novinářů si stěžuje na vedení slovenské RTVS, podpořil je i Kiska


Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.