1 Růst Agrofertu v médiích

Mafra se chystá převzít Bauer Media, jednání se ale vlečou

, NOVÉ

Témata: , ,

Mediální skupina Mafra, která spadá pod koncern Agrofert ze svěřeneckého fondu premiéra Andreje Babiše, se připravuje k další akvizici. Podle zdrojů deníku Echo24 vyjednává s německým majitelem vydavatelství Bauer Media. Ke stávajícímu výčtu médií pod hlavičkou Mafry v podobě deníků MF DNES, Lidové noviny, Metro, serverů iDnes, Lidovky.cz nebo Rádia Impuls v budoucnu mají přibýt další především lifestylové a bulvární tituly jako např. Cosmopolitan či Rytmus života.

Jednání se zatím vlečou, ale Mafra už má podle informací Echo24 připraveného nového šéfa pro dojednávanou akvizici. Po dokončení převzetí by tituly Bauer Media měl v Mafře měl vést dosavadní šéf strategie František Nachtigall.

Chystané transakci prozatím chybí částka, oznámena by měla být v blízké době. Ani jedna ze stran se prozatím nechtěla pouštět do detailů. „Agrofert nikdy své akvizice nekomentuje, a nebudeme se tedy vyjadřovat ani k jakýmkoli tržním spekulacím ohledně Bauer Media,“ řekl pouze na dotaz Hospodářských novin tiskový mluvčí skupiny Agrofertu Karel Hanzelka. Komentovat situaci nechtělo ani německé vydavatelství.

Skupina Bauer Media prodá ročně více časopisů než jakýkoliv mediální dům. Za loňský rok to bylo 49 milionů výtisků. Vydavatelství v tuzemsku vydává okolo 30 magazínů, mezi něž vedle Cosmopolitanu a Rytmu života patří také časopisy Pestrý svět, Chvilka pro tebe, Žena a život či televizní programy a křížovkářské magazíny. Mimoto provozuje servery JenProZeny.cz, JenProMuze.cz, JenProHolky.cz, Dolcevita.cz nebo Televize.cz.

Podle poslední dostupné účetní závěrky z roku 2016 dosáhla skupina obratu přes 680 milionů korun a čistého zisku 124 milionů. Nicméně i na Bauer Media dopadá krize na českém trhu s tiskem. Zatímco Cosmopolitan v květnu 2017 pracoval s nákladem 47 400 kusů, z něhož prodal necelých 29 tisíc kusů, o rok později se náklad pohyboval už okolo 35 tisíc kusů a prodaný náklad jen lehce přes 17 tisíc. Žena a život zaznamenala za stejné roční období propad nákladu z 80 tisíc na 70 a pokles prodaných kusů z přibližně 49 tisíc na 35 tisíc.

Po připravované koupi zůstane posledním zahraničním mediálním vydavatelstvím v České republice německá skupina Burda Praha. Dům vlastnící především módní a opět lifestylové časopisy ELLE, Marianne, Apetit, Marie Claire, JOY, Svět ženy anebo Katka je však také předmětem diskuzí o odkupu. Podle zdrojů Echo24 o něj projevují zájem skupiny Vltava Labe Media Marka Dospivy nebo Czech News Center Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.

Padá prodej i předplatné

Agrofert na sebe ve sféře médií upozornil především v roce 2013, když od německého Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft koupil vydavatelství Mafra a s ním i klíčové české deníky MF Dnes, Lidové noviny a k nim přidružené zpravodajské servery IDNES.cz a Lidovky.cz. Kromě nich vlastní i nejhranější českou rozhlasovou stanici Rádio Impuls, hudební televizi Óčko a také deník Metro.

Tištěná média se v posledních letech potýkají s poklesem nákladů i předplatného. A nejde jen o časopisy. Podle posledních dat Kanceláře ověřování nákladu tisku se letos v květnu denně prodalo v průměru 650 tisíc kusů všech deníků, což je oproti stejnému měsíci loňského roku propad téměř o 8 procent. Čísla předplatného za téže období spadla u několika periodik dokonce o více než 10 procent, u MF Dnes téměř o 15 procent.

Čtěte také: Kauza Babišova Čapího hnízda – utajovaná zpráva OLAF je kompletně venku

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

,

Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.