Toyota Corolla Touring Sports: Ideální hybrid?
Toyota Corolla Touring Sports
Corolla za svůj dlouhý život plnila spousta rolí – byla primárně městským vozem, ale i sportovním kupé, hatchbackem či MPV. Nyní je nabízena ve třech verzích, kromě sedanu a hatchbacku lze zvolit i prostorné kombi v podobě modelu Touring Sports. Samozřejmě v hybridní verzi. Toyota si v hybridech libuje a podle nás je to tak správně. Její systémy už léta patří na špičku segmentu, vynikají nejen hladkým přenosem výkonu, ale i spolehlivostí. Systému s motorem 1,8 litru o výkonu 122 koní jsme možná mohli trochu vyčítat dynamiku, ovšem u nového motoru 2,0 litru o výkonu 184 koní už to není potřeba.
Corolla je nabízena buď s benzinovým motorem 1,2 litru (s turbem), nebo se dvěma zmíněnými hybridními verzemi, přičemž ta silnější (za příplatek 75 000 Kč) je rozhodně dynamicky důstojnější (0–100 km/h za 8,1 s při hmotnosti cca 1,4 t). Ve střední výbavě Comfort za ni zaplatíte 694 900 Kč, ve vrcholné Executive pak 814 900 Kč. Na kombi nižší střední třídy to sice není úplně nízká cena, ovšem je třeba si uvědomit, že vrcholná výbava má vše potřebné a jen minimum příplatkových prvků. A vzhledem k nízkým provozním nákladům to za moderní schopný hybridní vůz není zbytečně moc.
Pohonné ústrojí funguje zcela hladce tak, jak to systém Toyota/Lexus umí. V praxi to znamená, že po stisknutí startovacího tlačítka pouze na voliči zařadíte D a v tichosti vyrazíte. Čistě na elektřinu sice ujedete maximálně pár kilometrů po městě, a to ještě klidným tempem, ovšem o tom hybrid „bez kabelu“ není. Hlavní jsou neustálé a zcela nerušivé změny toků energií. Díky nim spotřeba dosahuje maximální hodnoty 5,6 litru v momentu, kdy nestíháte a vezete tchyni na letiště. V jakýchkoli jiných situacích se v pohodě dostanete pod 5 litrů, což vám bude dělat radost. Zpočátku jsme neměli bezstupňové převodovky příliš v oblibě, ale aktuální generaci v Corolle není co vytknout. Vše funguje hladce, nerušivě a klidně.
Interiér Corolly se hodně posunul – celý je vyplněný kvalitními materiály, příjemnými na dotek i lahodící oku. Trochu nižší posez, v této třídě zcela běžný, znamená trochu omezenější výhled směrem šikmo dozadu, což ale snadno vyřeší couvací kamera s velmi kvalitním zobrazením. Celkově je ovládání palubních systémů stále průměrné, ale aspoň už rychlejší než v minulosti. Na displeje vytyčené uprostřed palubní desky si asi nikdy nezvykneme, dobrou zprávou je, že ovládání topení/klimatizace stále zůstalo víceméně manuální, tudíž tolik nevyrušuje od řízení.
Prostor je silnou stránkou vnitřku Corolly TS. V první i druhé řadě sedadel je dostatek vzdušnosti, doplněné o vhodně rozmístěné odkládací prostory. Kufr s hodnotou 581 litrů překonává naše představy, výhodou je i možnost velmi rychlého položení opěradel zadních sedadel, čímž vzniká ohromná rovná plocha a celkových 1591 litrů. Víc, než rodinka potřebuje.
Corolla TS je jízdně dostatečně vyspělým vozem, což dokazuje na okreskách, kde bez rozpaků a v tichosti překonává české nerovnosti, aniž by se o tom řidiči byť jen zmínila. Cit v řízení ani nepostrádáme, protože ho u podobného typu vozu ani nečekáme. Hlavní je ladnost a přívětivost, poddajnost komfortního podvozku, jemuž klidně odpustíte něžné náklony v zatáčkách, protože za to poskytuje úchvatně pohodlný a tichý způsob přepravy. Gejša k vašim službám.
Po českých silnicích už hybridních Toyot jezdí spousta. A je to logické. Toyota má aktuální skvělou nabídku, v níž chybí snad jen střední třída v provedení kombi. Pokud ale není vyloženě vyžadována, pak Corolla TS v pohodě zvládne rodinné požadavky a přitom jezdí tak příjemně, že se s ní okamžitě sžijete. Není to auto, které vás bude bavit posílat do zatáček, ale to ani není její účel. Tady je důležité pohodlí, prostor, nízká spotřeba a nerušivá, zcela pohodlná jízda, do níž se snadno ponoříte. A jen tak mimochodem, Toyoty už dávno nevypadají nudně, design ve stylu Lexusu jim sekne a Corolla TS prostě vypadá cool. A to se taky počítá.
Plusy:
Pohon, komfort, prostornost, spotřeba.
Minusy:
Trochu vyšší cena hybridu.