Volkswagen Touareg: Další do party

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg: Další do partyautotest 9
Auto
Sdílet:

Aktuální nabídka SUV značky Volkswagen se kromě menších modelů rozvinula i směrem nahoru – k vrcholnému Touaregu. Druhá generace přináší hlavně vysokou úroveň vnitřního komfortu a luxusu.

Volkswagen Touareg je střední SUV, které se nedávno začalo vyrábět ve třetí generaci. Společně s dalšími koncernovými vozy sdílí platformu MQB, na které stojí i Audi Q8 nebo Porsche Cayenne. Na rozdíl od zmíněných vozů je ovšem Volkswagen trochu „lidovější“, ale i tak rozhodně nejde o levný vůz. Už jen proto, že je docela výrazně prošpikovaný elektronikou a umí nabídnout řadu luxusních prvků.

Ostré hrany a přímé linie exteriéru upozorňují každého, že má co do činění s technicistně pojatým automobilem. Z mohutné masky vystupují volitelné světlomety IQ. Light, využívající technologii LED-Matrix s dynamickou regulací dálkových světel. A právě ty si zaslouží pochvalu hned zpočátku, protože fungují přesně tak, jak mají.

Ani při nástupu do interiéru neztratíte dojem, že koncernová novinka je zaměřena na technologie. Konzervativně pojaté interiéry „lidových vozů“ jako by v posledních generacích nasály atmosféru z Audi a dalších luxusních značek. Zejména na první pohled je patrná technicistní, ergonomicky přesně daná funkčnost interiéru. Pokud je vůz šedý a vnitřní prostor černý, tolik to nevynikne, ale když se zákazník umí odvázat, může dostat velmi pěkný interiér – zejména při mezigeneračním porovnání.

Dominantou vnitřního prostoru je jednoduše řečeno displej. Volitelný Digital Cockpit nahrazuje tradiční ukazatele a zasahuje až za polovinu palubní desky. V našem případě jde o rychlou a funkční dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 38 cm, nabízející řadu dobře přístupných a logicky uspořádaných funkcí. Už jsme zmiňovali, že koncern má dnes nejlepší navigaci? Tak tady to platí také… Pod hlavní obrazovkou je navíc další dotykový displej s haptickou funkcí, ten lze použít k ovládání topení, klimatizace a dalších funkcí, které si můžete sami nastavit (například vypínání start/stop systému nebo funkce udržování v jízdním pruhu a tak dále). Jestli stále nemáte displejů dost, můžete si informace promítat na kvalitním head-up displeji. Vnitřní prostor je obložený hmotou všech lišt a čalounění, ale zavazadelník s hodnotami 810 až 1800 l nezklame.

VW dnes nabízí Touareg pouze s jedním motorem: dobře známým naftovým 3.0 TDI V6 o výkonu buď 231, nebo 286 koní. Silnější verze vyniká velmi slušnou dynamikou, o čemž napovídají i parametry – vůz o hmotnosti kolem 2,1 až 2,2 tuny zrychlí na stovku za 6,1 s a rozjede se až na 238 km/h. Výrazná akcelerace je patrná zejména v nižších rychlostech, poté už hraje roli aerodynamika a hmotnost, ale i tak Touareg jede i díky nižší hmotnosti lépe než například Q8 se shodnou technikou. Osmistupňová převodovka funguje dobře ve většině situací, ale neumí si poradit s plynulými rozjezdy – ať už je to kvůli emisím, nebo sladěním pohonu, je to otravné. Vůz při běžné jízdě spotřebuje kolem 8,5 l na 100 km.

Touareg chce být schopným nejen na silnici, kde i díky elektromechanické aktivní stabilizaci, systému natáčení kol obou náprav a účinného vzduchového podvozku působí velmi sebevědomě, ale i v terénu. Zde jeho pohon s možnostmi zvýšení světlé výšky nabízí dostatečné schopnosti, které jsou víceméně limitovány použitými pneumatikami.

Touareg v sobě může (za patřičné příplatky) mít dost technologií, které vesměs fungují ku prospěchu řidiče. Některé pre-crash funkce je ale lepší vypínat, protože reagují například na auta zaparkovaná podél silnice nebo v noci oslňují chodce na přechodu.

A cena? Touareg není levný – základ sice stojí slušných 1 476 900 Kč, ale za vrcholnou výbavu bez řady příplatků dáte 1 823 900 Kč. A pokud se rozvášníte, můžete se s příplatky dostat klidně na 2,7 milionu jako v případě testovaného vozu…

Plusy:
Podvozek, pohodlí, slušná dynamika.


Minusy:
Velké množství příplatků, prodleva převodovky.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články