Volvo V60 T6: Splněná očekávání

Volvo V60 T6

Volvo V60 T6: Splněná očekáváníAUTOTEST 13
Auto
Sdílet:

Volvo kombíky umí. Dělá je už desítky let a jako značka je s praktickými přepravníky dlouhodobě spojena. Nové V60 je v dobrém slova smyslu přesně takové, jaké jsme čekali. Tomu, že Volvo se na vozy kategorie kombi dlouhodobě zaměřuje a že si v tomto segmentu plně důvěřuje, napovídá i fakt, že nový model střední třídy byl nejprve představen v praktičtější karosářské verzi V60.

Stejně jako všechna současná Volva nabízí i V60 velmi krásný a dobře zpracovaný vnitřní prostor plný kvalitních materiálů, které potěší nejen oko, ale i hmat. Nosnými prvky vnitřního prostoru jsou nejen dobře tvarovaná, pevná sedadla, ale i centrální displej s ovládáním všeho podstatného. Ačkoli prošel faceliftem, stejně ho nelze považovat za intuitivní. Vnitřní prostor je příjemně vzdušný a otevřený. I vzadu se sedí pohodlně a zbývá dost místa na nohy i hlavu. Hodné ocenění je bohaté čalounění po stranách, díky němuž je komfort sezení i na druhé řadě sedadel skutečně na vysoké úrovni. Zavazadlový prostor nabízí 529 l až 1441 l se sklopenými opěradly zadních sedadel. V praxi – očekávaný kufr, jaký by kombi mělo mít.

Pod kapotou verze T6 najdeme dvoulitrový hliníkový čtyřválec, který je stejně jako v minulosti přeplňován nejen výfukovým turbodmychadlem, ale také kompresorem. V současné specifikaci v modelu V60 je lehce ponížen, takže nabízí výkon 228 kW (310 k) při 5700/min. Točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm, která je k dispozici v pásmu 2200 až 5100/min. Jeho výhodou je ale fakt, že díky implementaci filtru pevných částic (ano, u benzinového motoru) už nyní splňuje emisní normu Euro 6d.

Nové Volvo V60 je lehčí než větší V90 a s motorem T6 zvládne akceleraci na 100 km/h za 5,8 s. To je pro rodinné kombi velmi dobrá hodnota. V praxi je zrychlení maskováno a kromě výrazně utlumeného zvuku motoru o něm napovídá pouze rychloměr na digitálním displeji, který sebevědomě stoupá.

Motor má velmi uhlazený charakter a vytáčí se sice ochotně, ale nijak dravě. Spíš sebevědomě táhne z nižších přes střední otáčky, kde se cítí nejlépe. Velkou pochvalu zaslouží hladká spolupráce s automatickou převodovkou, která pouze minimálně zaváhá při prudkém sešlápnutí pedálu plynu, což je běžná vlastnost většiny podobných automobilů. Volvo slibuje kombinovanou spotřebu 7,2 až 7,6 l/100 km, v horských serpentinách sice stoupala k 10 l/100 km, ale na dálnici a při běžném ježdění se držela pod hranicí 8 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou přesně takové, jaké je Volvo chtělo mít – vůz je snadno ovladatelný, čitelný a sebejistý. Zatímco na dálnici vyniká skvělou směrovou stabilitou, do zatáček se vrhá ochotně. Ač řízení je trochu necitlivé, posilovač je příjemně tuhý, takže řízení vyžaduje pozornost, což je dobře. Podvozek testované verze je vpředu tvořen dvojitými lichoběžníky a vzadu nápravou Integral Axle s příčně uloženým kompozitovým listovým perem a plynovými tlumiči. V současné době to je jedno z nejlepších řešení podvozku prémiového vozu z hlediska jízdního komfortu, stability v zatáčkách a čitelnosti chování při extrémnějších situacích.

Volvo V60 se u nás prodává ve dvou výbavách – Momentum a Inscription. Základní model (D3 s pohonem předních kol) koupíte od 1 034 900 Kč, vrcholný testovaný T6 (do doby, než přijde hybridní verze) stojí 1 399 900 Kč.

Volvo V60 je jízdně příjemný vůz. Je agilnější a obratnější než větší V90 a proti ní je také v oblasti podvozku a řízení nastaveno směrem k více řidičskému jízdnímu stylu. Samozřejmostí je vysoká úroveň bezpečnosti, bez které by to ani nebylo Volvo. V60 je krásné, sebevědomé auto, které logicky rozšiřuje nabídku švédského výrobce.

Plusy:
Interiér, kvalita zpracování, jízdní vlastnosti.

Minusy:
Pomalejší reakce převodovky na prudké přidání, logika infotainment systému.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články