BMW M5 ve verzi Competition dosahuje téměř naprosté dokonalosti

BMW M5 COMPETITION

BMW M5 ve verzi Competition dosahuje téměř naprosté dokonalostiNOVÉ
BMW M5 ve verzi Competition Foto:

Zdroj: BMW

8
Auto
Sdílet:

BMW M5 považujeme za aktuálně nejlepší supersedan na trhu. A verze Competition, ta jen vylepšuje již téměř dokonalé. Aktuální nabídka ostrých modelů BMW je relativně široká. Mnichovská značka nabízí výkonné modely v různých třídách a specifikách, od verzí M Performance až po M Competition.

Aby v tom byl ještě trochu větší chaos, dohromady se ostrým verzím říká M Automobily BMW řady (2 až X7). Každopádně zájem o „emka“ je vždy velký, ostré verze i tak schopných modelů mají mnoho fanoušků. U BMW M5 aktuální generace G30 se těžko hledají chyby. Například když vezmeme v úvahu přímou konkurenci v podobě Mercedesu E63 AMG: zatímco BMW možná pocitově neumí tak drtivě vystřelit vpřed, mnohem víc řidiče vtáhne do děje a přinese mu větší hravost.

Ani „běžná“ M5 se nemusí stydět za svůj výkon, z osmiválce 4,4 litru dostává díky dvojici turbodmychadel umístěných mezi hlavami válců a řadě dalších technologií výkon 600 k a 750 Nm točivého momentu. U verze Competition došlo ke změně mapy, takže celkový výkon narostl na 625 koní a točivý moment je dostupný v širším pásmu otáček. I při hmotnosti kolem dvou tun to znamená schopnost zrychlit na 100 km/h za 3,3 s, akcelerace do 200 km/h trvá pouze 10,8 s. Brutální hodnoty. V praxi je M5 Competition samozřejmě doslova pekelně rychlým vozem, který těžko najde přemožitele. Výfukový systém s aktivními klapkami dává okolí jasně tušit, že pod kapotou se skrývá mocné srdce.

Zvenku je M5 Competition rozeznatelná díky černým doplňkům včetně masky chladiče, uvnitř zaujme tradičně technicistním a precizně zpracovaným interiérem. Samozřejmě nechybí řada asistenčních systémů, které u BMW fungují většinou velmi nerušivě a spolehlivě.

Současná „emka“ ale zaujmou i další specialitou: rudými tlačítky M1 a M2 na sportovním volantu s tlustým věncem. Umožňují rychlou volbu nastavení celého vozu a hlavně pohonu M xDrive. Ten je specifický tím, že je vybaven třemi různými režimy – klasickým pohonem všech kol zaměřeným na trakci, poté 4WD Sport pro otrlejší a taktéž režimem 2WD, přenášejícím točivý moment pouze na zadní kola. Tímto řešením (podobné používá i Mercedes) je řidiči nabídnuta mnohem širší škála schopností – včetně možnosti jízdy smykem, při nichž jsou důležité dva poznatky: potřebujete hodně prostoru, neboť vůz neustále brutálně zrychluje, a počítejte s rychlým znehodnocením (velmi drahých) pneumatik.

Verze Competition se dočkala samozřejmě i úprav podvozku – ten je nižší o 7 mm a zároveň má o 10 % tužší pružiny a přepracovanou charakteristiku aktivních tlumičů. Nechybějí ani další úpravy včetně pevnějšího uložení motoru či stabilizátorů. V praxi komplexní soubor úprav znamená, že Competition je tužší, ostřejší a přesnější.

Věříme, že i laika překvapí, jak snadno a sebevědomě relativně těžký vůz mění směr, jak ochotně přenáší hmotu a jak citlivě reaguje na vstupy od volantu či pedálů. Netřeba připomínat, že příplatkové karbon-keramické brzdy vynikají drtivou účinností. I když je Competition o něco tužší než „základní“ M5 a nejraději má hlaďoučký asfalt, nerovné silnice pobírá nečekaně dobře. Hrubé rázy jsou skutečně jen výjimečné, v režimu Comfort je úroveň pohodlí dostatečná pro běžné potřeby. Potřeby nebo spotřeby? V tomto ohledu umí M5 Competition potěšit pouze v nedělním tempu, kdy jezdí za 11,5 až 12 litrů. Pokud je vystaveno extrémní zátěži například na okruhu, situace je výrazně odlišná – není problém překonat hranici 25 l na 100 km. Ovšem upřímně, tohle zájemce o M5 určitě neodradí, neboť základní cena verze Competition je 3,2 milionu Kč, a pokud se necháte trochu unést v seznamech příplatků, není problém cenu navýšit o další milion. Netřeba dodávat, že si můžete vybírat i z bohaté palety doplňků BMW Individual, které vaše již tak výjimečné auto ještě ozvláštní. Ať tak či onak, britský magazín EVO vyhlásil M5 Competition nejlepším supersedanem na trhu a my se s tím ztotožňujeme.

Plusy:
Dynamika, motor, podvozek, jízdní vlastnosti.

Minusy:
Cena, logicky vysoká spotřeba.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články