Kampani #MeToo navzdory: Playboy znovu otevře exkluzivní klub, vrací se i „zajíčci”

Trendu navzdory

Kampani #MeToo navzdory: Playboy znovu otevře exkluzivní klub, vrací se i „zajíčci”NOVÉ
Logo Playboy Foto:

Shutterstock

Svět

fk Echo24

Zatímco Spojenými státy zmítá kampaň #MeToo a soutěže krásy ruší promenádu v plavkách, pánský časopis Playboy zvolil opačný směr. V polovině září otevře v jedné z ulic města New York exkluzivní pánský klub, kde přítomní hosté budou obsluhováni hosteskami v typických zaječích ouškách a s ocáskem. Děje se tak 32 let od zavření původního Playboy klubu ve městě. Nejvyšší úroveň členství se prodává za 250 tisíc dolarů (asi 5,5 milionu Kč).

„V prostoru bude salonek, herna a jídelní místnost s plným servisem. Tím nejatraktivnějším rysem Playboy klubu ale bude zcela jistě návrat ‚playboy zajíčků‘ na Manhattan,“ uvádí podle deníku The Guardian společnost v tiskové zprávě. Hostesky, číšnice a servírky v kostýmu „zajíčků“ prý mají díky svému stylu a půvabu celosvětově zaslouženou reputaci.

Pochopení pro pánský klub však nemají všichni. Kritici ho považují za zcela nepatřičný vzhledem k současnému směřování společnosti k „genderové rovnoprávnosti“. „Lidé požadují lepší podmínky a kostýmy zajíčků a uší s tím nejsou v souladu… Právě probíhá zarputilý boj, kdy se bílí muži ve středním věku snaží znovu získat moc a kontrolu,“ vyjádřil se pro The Guardian poradce v restauratérství Clark Wolf.

Morální konec světa však v otevření soukromého klubu nespatřují všichni. Podle deníku The New York Post je o členství v klubu velký zájem. S odkazem na interní zdroj v červnu napsal, že provozovatel již prodal členství v hodnotě 2,2 milionu dolarů (necelých 50 milionů Kč).

První Playboy klub byl otevřen v Chicagu v roce 1960. Po něm následovaly další například v Miami, Dallasu, Denveru a v San Diegu. V New Yorku se klub otevřel v roce 1962, ale roku 1986 patrně z důvodu klesajícího zájmu zavřel. Již tehdy existence klubu vzbuzovala otázky ohledně pracovních podmínek dívek-zajíčků. Nutno dodat, že dívky pracují v podniku dobrovolně.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Playboy končí na Facebooku. Vadí mu skandál s daty i přísné podmínky