1 jednodušší údržba sedaček

Nahradí polstrování plast? V metru C testují nové sedačky

, NOVÉ

Témata: , ,

Pražský dopravní podnik (DPP) společně s firmou Siemens testuje na lince metra C nové plastové sedačky. Nahradí současné sedačky s polstrováním a látkovým potahem. Uvedla to ve čtvrtek mluvčí DPP Aneta Řehková. Ve stejné soupravě je již od předloňska ve zkušebním provozu jiný typ laminátových sedaček. Po vyhodnocení bude konkrétní typ a verze sedáků nasazen trvale do všech souprav na lince C. Siemens vyrobil vozy typu M1, který na trase C jezdí, a zároveň dělá pro DPP jejich údržbu.

Do vozu metra DPP namontoval sedačky typu Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa, jejíž výrobky se používají nejen v metru či vlacích, ale autobusech, tramvajích, lodích či lanovkách. Sedačky pro pražské metro byly mírně upraveny s ohledem na prostorové uspořádání ve vlaku. Byly nainstalovány ve dvojím provedení. V přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle a v zadní části pak sedadla s madly.

„Nové plastové sedačky jsou záměrně v té samé soupravě, ve které už testujeme jiný typ laminátových sedaček, abychom mohli co nejlépe porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu, nutnost oprav a tak dále. Pro veřejnost je samozřejmě také lepší, když mají možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních. V tomto složení je budeme zkoušet minimálně rok,“ uvedl Jaroslav Kristen z DPP.

Pokud se sedačky osvědčí, tak jimi podnik v rámci generální opravy souprav postupně vybaví všechny vozy na lince C. Ve vlacích začne DPP generální opravy provádět letos v srpnu a ve všech 53 vlacích typu M1 bude trvat zhruba čtyři až pět let. Po generální opravě nastane největší proměna v prostoru pro cestující. Současně s tím se zjednoduší a zlevní údržba sedadel.

DPP je největší městskou firmou a provozuje metro, tramvaje, autobusy a lanovku na Petřín. Podnik zaměstnává téměř 11 000 lidí.

Čtěte také: Rvačka s Jaklem v metru byl přestupek, rozhodla policie. Mezi podezřelými je i on sám

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

,