Toyota Auris Hybrid: Správná cesta vpřed

Toyota Auris Hybrid

Toyota Auris Hybrid: Správná cesta vpředautotest 10
Auto
Sdílet:

Toyota a hybrid, to je spojení, které funguje. Důkazem této pravdy je Auris Sports Tourer v hybridním provedení, jež dokazuje, že některá auta v průběhu životního cyklu zrají jako víno. Toyota (a potažmo i sesterská značka Lexus) vsadila na hybridy už relativně dávno, ale teprve současná šikana automobilek kvůli emisím dává její prozíravosti vyniknout.

Když se dnes podíváte na modelovou nabídku největší světové automobilky na našem trhu, naftový motor najdete akorát v Hiluxu a Land Cruiseru, kde má své opodstatnění. Ve všech ostatních vozidlech figurují už jen benzinové či hybridní pohony. Podle všeho je to velmi dobře zvolená cesta do budoucnosti.

Zákazy starších dieselů se šíří napříč evropskými městy, zatímco hybridy požívají stále víc výhod a úlev, od pořízení až po používání. Například v Praze můžete s hybridem za poplatek 100 Kč ročně parkovat na modrých a fialových parkovacích zónách, kdykoli a kdekoli chcete. A to už zní hodně zajímavě. Pokud k tomu připojíme velmi dlouhou (až deset let) záruku na baterie, slušné ceny, rozsáhlé možnosti financování a širokou nabídku hybridních modelů, počty jsou jednoduché – Toyota může zaujmout skutečně širokou základnu zákazníků.

Aktuální generaci hybridního systému jsme vyzkoušeli v modelu nižší střední třídy, již trochu stárnoucím modelu Auris (tradiční jméno Corolla se brzy vrátí). Auris se nabízí buď jako pětidveřový hatchback, nebo v našem případě kombi zvané Sports Tourer.

Hybridní soustava se skládá ze čtyřválce 1,8 litru o výkonu 99 k (a 142 Nm) pracujícím v Atkinsonově cyklu, elektromotoru o výkonu 80 k, jenž je zároveň generátorem, chytře navržené planetové převodovky e-CVT a sady Ni-MH baterií umístěné vzadu. Celkový výkon systému činí 136 k, což stačí na zrychlení na stovku za cca 11 s a maximální rychlost 180 km/h. Dostatečné hodnoty vzhledem ke klidné povaze vozu.

Jízdně Auris potěší nejen velmi hladkým pohonem, ale celkovou agilitou. Řízení, ovládání motorů i brzdy jsou příjemně sladěny, takže ovládání vozu je intuitivní a nerušivé. Jízdně Auris s hybridním pohonem nezaostává za svým dynamickým designem. Důležitá je spotřeba paliva. Výrobce slibuje (i díky možnosti jet pouze na elektřinu) kombinovanou spotřebu 3,5 až 4,3 l/100 km, přičemž opravdu klidnou jízdou se skutečně za 4,5 l/100 km jezdit dá (při správných podmínkách a profilu trasy). Během testu jsme dosáhli na 5 l/100 km, což je velmi příjemné.

Auris Sports Tourer má dobře poskládaný, ergonomicky logický interiér. Centrální obrazovka info- a multimediálního systému je logická a docela rychlá, bezpečnostní systémy nerušivé a víceméně funkční. Sedadla jsou spíše průměrná, na těch zadních najdou cestující slušnou úroveň komfortu. Kombi nabízí 530 až 1658 litrů prostoru, což je pro rodinné potřeby akorát.

Při jízdě je nutné vyzdvihnout velmi dobrou úroveň odhlučnění. Vůz je skutečně velmi tichý a vůbec ničím při jízdě neruší. A nezávisle zavěšený podvozek dobře zvládá české nerovnosti – ani při použití 17palcových kol jsme nezaznamenali žádné rušivé pazvuky, právě naopak, Auris dovede plavně a citlivě absorbovat díry a výmoly.

Toyota Auris v hybridním provedení je skutečně vyzrálým, propracovaným vozem, který dokazuje, že i z konvenčního vozu se dá díky unikátnímu systému Toyoty snadno udělat hybridní model s nízkou spotřebou, hladkým chodem a celkově velmi příjemným naladěním. Základní hybridní verzi Active s paketem Trend koupíte za 546 900 Kč, testovaná edice Freestyle se 17palcovými koly, předními a zadními parkovacími senzory, plastovou ochrannou podvozku a Bi-LED předními světlomety je v akci za 599 900 Kč. To je slušná cena za funkční, příjemné hybridní auto, u kterého se dá předpokládat, že dlouho vydrží.

Plusy:
Pohon, spotřeba, komfort podvozku.

Minusy:
Boční vedení sedadel, necitlivé řízení.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články