Popularita jídla nové generace a biopotravin v Evropě stále stoupá

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Popularita jídla nové generace a biopotravin v Evropě stále stoupá
Pěstování biopotravin v Evropě se stále daří. Zájem o ně a také o takzvané jídlo nové generace stále stoupá. Kteří producenti jsou nejúspěšnější? Foto: ČTK
1
INZERCE
Sdílet:

Zájem o zdravé potraviny stoupá

Pandemie koronaviru kromě jiného přinesla i větší zájem lidí o zdravější životní styl. Obavy z globálního oteplování a znečištění zase u mnoha lidí vede k přechodu na udržitelnější potraviny. Není se proto čemu divit, že popularita bio a super potravin v Česku i Evropě stoupá. V roce 2020 český trh s biopotravinami vzrostl dokonce o 14%. Populární jsou i v Rakousku. Tam se za posledních dvacet let podíl biopotravin v maloobchodě ztrojnásobil.

České značky mají úspěch

Že čeští prodejci zdravých potravin mají mezi lidmi dlouhodobě úspěch potvrzují i experti vyhledávače slevových nabídek a kuponů Promo-codes.cz. Slevové kupony na zdravé potraviny na jejich stránkách každý měsíc vyhledávají tisíce lidí.

Kromě e-shopů s klasickými zdravými a biopotravinami lidé také ve velké míře vyhledávají takzvané potraviny nové generace. Mezi jejich nejznámější zástupce patří česká firma MojeMana.

Ta si podmanila nejen Evropu, ale USA. V druhé polovině roku 2021 MojeMana dokonce uvedla na trh Spojených států svůj kompletní sortiment. Firma vstoupila na americký trh již v roce 2019, nabízela však tehdy pouze prášek Origin. A zažila obrovský úspěch. Podle zakladatele Jakuba Krejčíka firma vyprodala roční zásobu produktů pouze za šest měsíců.

Že jsou jejich produkty mezi jejich uživateli populární potvrzují i experti Promo-codes. Slevový kupon Mana jen za měsíc květen na Promo-Codes vyhledalo více než čtyři sta uživatelů. Využívali slevy na klimaticky šetrné, nutričně kompletní jídla v prášku, či ve formě drinků.

Z prodejců biopotravin je na Promo-Codes na prvním místě e-shop Natu, každý rok jejich slevy vyhledávají tisíce zákazníků. Natu slevový kód na superpotraviny a zdravé potraviny využilo pak na dvě stovky uživatelů Promo-Codes.

I tento prodejce zdravých potravin expanduje za hranice. Jen v roce 2020 jejich prodeje stouply o dvě stě procent, v následujícím roce pak vzrostly v prvním čtvrtletí o sto dvacet procent. Společnost tak nyní plánuje rozšířit své působení do dalších zemí Evropy, například Francie, či Švýcarska.

Zvýšený zájem je příležitostí pro české firmy

Zájem Evropanů o zdravé a bio potraviny může být skvělou příležitostí pro české firmy. Česká republika nabízí širokou škálu ekologicky produkovaných potravin. Jen za rok 2020 se z Česka vyvezli potraviny v hodnotě 3,43 miliard korun.

Další možností je vývoz technologie pro ekozemědělství. Jednou z zemí, která se nabízí je Rakousko. V roce 2020 bylo téměř 23% rakouské zemědělské produkce ekologických. To činí více než čtvrtinu celkové zemědělské plochy. Podle serveru Kurzy.cz český start up Ullmanna letos v únoru představil na velvyslanectví ve Vídni novou technologii na nechemické odstraňování plevele, využívající umělou inteligenci.

Příležitostí pro české firmy se tedy nabízí mnoho.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz