Za lístek zaplatíte nově kartou. DPP zapojí i nové klimatizované tramvaje

Novinky dopravního podniku

Za lístek zaplatíte nově kartou. DPP zapojí i nové klimatizované tramvajeNOVÉ
Tramvaj Škoda 15T Foto:

FOTO: Stránky DPP – Petr Hejna

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Dopravní podnik hlavního města Prahy zavádí novinku v podobě možnosti platby kartou v tramvajích. Bezkontaktní platba bude možná ve druhém čtvrtletí příštího roku. DPP uzavřel spolupráci se společností Bankovní informační technologie, která přístroje do tramvají namontuje. Vlastníkem společnosti je banka ČSOB. Dopravní podnik se také připravuje na dodávku nových elektrobusů, trolejbusů a klimatizovaných tramvají.

Dopravní podnik tak reaguje na skutečnost z jiných českých měst, kde je již nyní platba kartou možná. „Modernizace služeb pro cestující je pro nás prioritou. Jsme rádi, že ve všech tramvajích rozšiřujeme možnost nákupu jízdenek právě o bezkontaktní platby. Je to trend dnešní doby a my rádi vyhovíme potřebám našich pasažérů, pro které to bude jednoznačně znamenat zvýšení komfortu a kvality poskytovaných služeb,“ uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. Plánuje se, že terminál pro bezkontaktní platbu bude umístěn u prostředních dveří. U novějších tramvají typu 14T budou na dvou místech.

Dodavatelem terminálu bude společnost Bankovní informační technologie, kterou vlastní ČSOB. Služba je smluvená na čtyři roky a DPP zaplatí 1,99 procenta z ceny jízdného. Dopravní podnik se také letos chystá na převzetí nových tramvají typu 15T ForCity. Stejný typ, který čítá 124 vozů, bude vybaven kompletní klimatizací. Cena jedné kompletní klimatizační sady spolu s instalací stojí podnik 3,41 milionu korun. 

Kromě tramvají dostane DPP i nové elektrobusy. S cílem snížení emisních limitů v centru Prahy se dopravní podnik rozhodl elektrifikovat současnou linku 207, která jezdí na trase Ohrada a Staroměstská. Pro linku bylo vyčleněno čtrnáct nízkopodlažních elektrobusů s klimatizací se statickým způsobem dobíjení. Kromě této trasy se počítá i s linkou 140, která jezdí mezi konečnými stanicemi Palmovka a Miškovice.

Dopravní podnik také plánuje nakoupit až patnáct kloubových bateriových trolejbusů. Očekávané náklady jsou zhruba 300 milionů korun za trolejbus. Částka na vybudování infrastruktury pak bude stát asi 200 milionů korun. Předpokládá se, že provoz bude zahájen v roce 2021.

Novinky se však týkají i pražského metra. Dopravní podnik plánuje zvýšit bezpečnost provozu metra, stanic i cestujících. V návrhu je tak vybudování bezpečnostních systémů či správa bezpečnostních a kybernetických incidentů. V letošním roce DPP instaloval páteřní datovou a optickou síť, modernizoval elektronickou požární signalizaci, analytický systém počítání cestujících a automatický informační systém na nástupištích. Počítá se i s obměněním nebo doplněním až 1500 kamer.

Dopravní podnik se navíc může pochlubit úspěchem ze studie veřejné dopravy z poradenské společnosti Arcadis. Pražská hromadná doprava se totiž umístila na pátém místě z celého světa. Lépe než pražská metropole dopadly Hongkong, Curych, Paříž a Soul. „DPP se snaží jít s dobou. Klademe čím dál větší důraz na elektromobilitu. Díky větší elektrifikaci veřejné dopravy chceme snižovat emise v hlavním městě a přispívat ke zlepšování životního prostředí. Navíc jsme hrdí, že jsme se v ekonomice dopravy umístili na druhém
místě,“ říká generální ředitel a předseda představenstva Martin Gillar s tím, že v ekologii dopravy stále existuje v Praze prostor ke zlepšení.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: 

DPP spustí mobilní signál v části tunelu metra na trase C

Partnerem DPP pro stavbu metra D má být Penta, rozhodla komise

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články