Hezké, ale příliš podobné „trojce“. Zvládne firma zákaznický servis? První ohlasy na novou Teslu Y

Nová Tesla

Hezké, ale příliš podobné „trojce“. Zvládne firma zákaznický servis? První ohlasy na novou Teslu YNOVÉ
Tesla Y Foto:

Reprofoto: Tesla

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Hned po pátečním oficiálním odhalení nového modelu automobilky Tesla, kompaktním SUV Tesla Y, měli první zahraniční novináři možnost se v elektromobilu krátce projet. A jejich první dojmy? Všechno působí dobře, v lepším stavu než předešlý model Tesla 3, ale až příliš podobně. A jsou tu i obavy, zda firma zvládne uspokojit poptávku nebo nároky zákazníků, což se jí v minulosti nedařilo. Tesla začne svůj sportovně-užitkový vůz prodávat až v průběhu roku 2021, do sériové výroby potom půjde příští rok. Jeho cena má začínat na 39 000 dolarech (885 000 Kč).

„První věc, které jsem si na nové Tesle Y všiml, když ji ve čtvrtek v Los Angeles odhalili, bylo, jak moc vypadá jako Tesla 3. A když jsem se do ní o pár minut později posadil ke krátké projížďce, nešlo si všech těch podobností nevšimnout,“ píše redaktor technologického serveru The Verge Sean O‘Kane. Podvozek je prý o něco výš a výhled se také zdá být lepší, jinak se však zakladatel společnosti Elon Musk snaží snížit výrobní náklady. A to tak, že Model Y bude s již vyráběným levnějším sedanem Model 3 sdílet okolo tří čtvrtin komponentů, což by teoreticky mělo zároveň přinést urychlení výroby.

„Znamená to, že Model Y působí více jako vůz připravený na masovou výrobu něž jako pochybný prototyp, které se ukazují na pódiu, jen aby se nalákalo na předobjednávky,“ uznává novinář The Verge… Na druhou stranu to celé prý působí obyčejně a táže se, zda možnost přimontovat dvě přídavná sedadla a robustnější konstrukce postačí k tomu, aby Tesla Y v zájmu předstihla dostupnější „trojkový“ model. Jeho základní verze startuje na ceně 35 tisíc dolarů.

Nejasné podle zahraničních médií zůstává, jak se Tesla popasuje s potenciálním nárůstem uživatelů jejích elektromobilů. Když se v loňském roce zvýšil odbyt různých modelů firmy (S, X nebo 3), přibylo i defektů anebo prostě jen běžných reklamací, s nimiž si Muskova společnost kvůli své vytíženosti nedokázala poradit dost rychle. 

Podobně vnímají situaci trhy. Po oficiálním oznámení Modelu Y klesly podle agentury Reuters akcie Tesly o 4 procenta na $278,08 dolarů. Analytici firmě předpovídají, že zájem o její produkty brzy poklesne. Elon Musk na začátku března upozornil, že společnost bude v tomto čtvrtletí navzdory úsporným opatřením ztrátová. V loňském čtvrtém čtvrtletí jí klesl čistý zisk na 139,5 milionu dolarů z 311,5 milionu dolarů v předchozích třech měsících. Už v lednu Tesla oznámila, že hodlá zrušit 3150 pracovních míst, což odpovídá zhruba sedmi procentům její pracovní síly.

Tesla se s širším okruhem nových produktů snaží vystoupit ze škatulky výrobce luxusních aut. Koncem února oznámila, že ve snaze snížit náklady přechází výhradně na online prodej, což by jí mělo umožnit snížit cenu všech elektromobilů v průměru o šest procent. Poté však plán pozměnila s tím, že některé z kamenných obchodů zůstanou otevřené a ceny se sníží pouze o tři procenta. V současné době má Tesla po celém světě 378 prodejen a servisních center.

Čtěte také: Tesla šetří a chce prodávat online, pronajímatelé ji nechtějí pustit. Automobilka propouští i tisíce lidí

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články