Muž, který prodal Babišovi Mafru, opouští významný vydavatelský dům

MEDIÁLNÍ ODCHOD

Muž, který prodal Babišovi Mafru, opouští významný vydavatelský dům
Karl Hans Arnold Foto: Andreas Krebs, Rheinische Post Mediengruppe
Ekonomika

Echo24

Německá mediální scéna zažívá významný odchod. Jednu z největších tamních mediálních společností Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft opouští rodina Karla Hanse Arnolda, potomka zakladatelů firmy. Rodina Arnoldů, která patřila mezi významné akcionáře společnosti, oznámila, že veškerý svůj podíl prodala. O chystaném odchodu jako první informoval web Median Insider.

Arnoldův dědeček byl po druhé světové válce jedním ze zakladatelů deníku Rheinische Post, hlavního produktu skupiny. Skupina Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft byla od roku 1994 také majoritním vlastníkem tuzemské vydavatelské skupiny Mafra. Sám Karl Hans Arnold byl pak tím, kdo v roce 2013 z pozice vlastníka domluvil prodej mediálního domu Mafra Andreji Babišovi.

Deník Rheinische Post nedávno oslavil 75. výročí. Odchodem rodiny Arnoldů z vedení firmy tak skončí jedna éra, konstatují německá média. Tehdejší starosta Düsseldorfu a pozdější předseda vlády spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko Karl Arnold byl v roce 1946 jedním z těch, který zakládal deník Rheinische Post. Noviny po druhé světové válce jako jedny z mála získaly licenci.

Rodina Arnoldů byla až dodnes součástí skupiny akcionářů Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft, ve společnosti jí patřil 28procentní podíl. Ten nyní odkoupili ostatní akcionáři mateřské společnosti Rheinische Post Mediengruppe. Strany se dohodly, že výši kupní ceny nezveřejní.

Skupina Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft byla od roku 1994 také majoritním vlastníkem tuzemské vydavatelské skupiny Mafra. Právě Karl Hans Arnold stál v jejím čele i v době, kdy na jaře 2013 prodala mediální skupina své aktivity v České republice holdingu Agrofert vlastněnému Andrejem Babišem.

Už v roce 1999 skupina získala podíly v polských novinách Express Bydgoski a o rok později v polských novinách Nowosci Toruń. Další zahraniční investice následovaly v roce 2005 akvizicí akcií nizozemského vydavatele reklamních novin Nederlandse Weekbladen Groep (NWG) a v roce 2009 účastí ve slovenském vydavatelství Petit Press (SME). Po prodeji Mafry byly v roce 2014 prodány i zbývající zahraniční aktivity v Nizozemsku, Polsku a na Slovensku.