Drony, náplně do 3D tiskáren i boty ‚do nepohody‘ zahájí nový trh pražské burzy
START MARKET
Startuje nový trh pražské burzy, který je určený pro malé a střední podniky. Podnikatelé díky němu mohou získat kapitál na rozvoj svých projektů, aniž by ztratili kontrolu nad společností. Investorům se na oplátku otvírá možnost koupit akci českých úspěšných firem. Do prvního obchodního dne trhu START se rozhodly vstoupit tři firmy.
„Tou největší motivací spustit tento trh je snaha nabídnout dvou skupinám účastníků kapitálového trhu produkt, který tu zatím není. Skupině číslo jedna – emitentům, kteří mají specifickou velikost a specifické potřeby, nabídnout možnosti, jak se financovat přes kapitálový trh. A za druhé nabídnout alternativu investorům, kteří hledají možnosti investic do menších a středních podniků a nevyhovuje jim nabídka na hlavním trhu,“ uvedl v rozhovoru pro server Echo24 ředitel pražské burzy Petr Koblic.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Jako první se na nový trh pouští tři firmy – výrobce bezpilotních letadel Primoco se o přízeň investorů utká s obuvnickou společností Prabos, která dodává boty české armádě i policii, a výrobceM náplní do 3D tiskáren Fillamentum.
Společnost Primoco UAV vyvíjí bezpilotní letouny pro civilní letectví, které by mohly využívat vlády například k hlídání plynovodů a ropovodů, ochraně pobřeží a hranic nebo monitorování dolů. Nyní má tolik zakázek, že potřebuje rozšířit výrobu. I proto vstupuje na nový kapitálový trh.
Česká značka Probos má tradici přesahující 150 let a tím se liší od společnosti Primoco i Fillamentum. Vyrábí boty vysoké kvality, které obstojí v nejtěžších podmínkách v zimě i v létě, a proto je také nosí čeští policisté i vojáci. Firma by ráda otevřela závod na Ukrajině a investovala do automatizace. Slibuje si tím řešení nedostatku pracovních sil, které jí trápí stejně jako jiné české podniky.
Fillamentum vyrábí náplně do 3D tiskáren a patří mezi nejlepší na světě. Začínala před několika lety a zaujala výjimečnou kvalitou, která vysoce převyšovala náplně z čínské výroby, a také velkou barevnou škálou. I proto se během několika měsíců vyhoupla u malé a neznámé české firmy na světovou špici. Aby zvládla uspokojit poptávku – a to především tu v USA – potřebuje za mořem postavit novou linku a dál rozšiřovat.