Český muslim varuje: Hospody nahradí halal obchody
NOVÝ SPECIÁL TÝDENÍKU ECHO
V 90. letech konvertoval Petr Pelikán k islámu, studoval v arabských a dalších blízkovýchodních zemích. Na začátku února přednášel v íránském Komu o evropském islámu. Občas čeří vodu svými výroky. Po masakru v redakci Charlie Hebdo prohlásil, že teroristé se řídili životopisy proroka Mohameda. Nedávno se vyslovil proti trestnímu stíhání lídra Bloku proti islámu, Martina Konvičky a odmítl spekulace extremistů, že za obviněním jsou „rodinné vazby“ ministra spravedlnosti Roberta Pelikána, který je jeho nevlastním bratrem.
V jedné internetové televizi jste se vyjádřil, že jste proti tomu, aby do Česka nekontrolovaně proudili muslimští uprchlíci a migranti, protože to může změnit podobu Česka. Jak?
To určitě může, pokud jich bude značné množství. A jak? Například už nebudeme mít tak rádi pejsky, jako máme teď, změní se vnímání času, lidé nebudou chodit včas na schůzky…
Mluvíte hned o změně mentality národa. To by se ale většinová společnost musela s velkým počtem přistěhovalců propojit, třeba uzavíráním společných manželství…
To by bylo ještě dobré. Průšvih je právě v tom, že se žádná manželství neuzavírají. Toto nenásilné prolnutí se společností v Evropě nenastává, tyto společnosti se drží od sebe, takže spíš bude narůstat početně a vlivem paralelní společnost, která nemusí být apriorně nepřátelská. A země, kde tyto paralelní společnosti mají, se právě už v mnohém změnily. Například v tom, že tam, kde dřív byly hospody, jsou dnes halal obchody.
Jde ale o vytlačování původního způsobu života? Není to něco navíc, zpestření? Vznikají halal obchody skutečně přesně na místech původních hospod?
Ano, vznikají, protože muslimové vám do hospody nepůjdou. Problém je třeba to, že se snižuje úroveň školství, protože přistěhovalci žijící pospolu mluví špatně většinovým jazykem, ale do školy chodit musí. A když máte třetinu třídy Maročanů, kteří mluví nevalně francouzsky, úroveň třídy, kam chodí vaše dítě, jde dolů. A oni sami se nechtějí změnit. Moji kamarádi ze Súdánu vám budou v detailech vyprávět, v čem jsou nepřizpůsobiví. Rodina jedné známé, která celá emigrovala do Austrálie, přijela zase zpět do Súdánu, aby se tam ta dívka provdala. Rodičům se nelíbilo, že se zakoukala do Australana. V Súdánu čekali tak dlouho, dokud neotěhotněla, aby se to nerozpadlo. A to jsou křesťani. Není to o muslimství, ale o té komunitě. Jsou tu různé detaily, ale když se časem nashromáždí, změní to charakter společnosti, protože s těmi lidmi v kontaktu jste. Většinová a paralelní společnost nejsou úplně izolované.
Celý rozhovor najdete v novém speciálu Týdeníku Echo 30 ROZHOVORŮ, který si můžete objednat zde.