Poslední slova pilota zmizelého letadla: V pořádku, dobrou noc

Poslední slova pilota zmizelého letadla: V pořádku, dobrou noc
Letadlo Malaysia Airlines Foto: Wikipedia
1
Svět
Sdílet:

"V pořádku, dobrou noc," byla poslední slova, která podle nejnovějších zpráv klidným hlasem pronesl pilot letu MH370. Poté se komunikace s řídící věží přerušila. Od zmizení malajsijského letadla Boeing 777s 239 lidmi na palubě uběhl už více než týden. Malajsijské úřady nevyloučily možnost únosu letadla. Mohlo jít i o sabotáž či terorismus. Do pátrání je zapojeno 25 zemí.

Podle oficiálních zpráv z Malajsie byla poslední slova pilota zmizelého letadla klidná. Řekl, že je vše v pořádku a popřál dobrou noc. Zdá se proto nepravděpodobné, že by mohl mluvit pod tlakem únosců. Nabízí se možnost, že únosci jsou sami piloti. Podle BBC nicméně nepožádali o to, aby mohli letět společně. Ani přátelé obou pilotů nevěří, že by mohli být do zmizení nějak zapojeni. Vyšetřovatelé jsou přesvědčení, že Boeing 777 letěl po odpojení komunikačního zařízení ještě několik hodin. Někdo ho také přinutil změnit směr. 

Nízký let a maskování v terénu

New Straits Times dnes zveřejnil možnost, že letadlo letělo ve výšce nižší než 5000 stop a že se tak mohlo vyhnout komerčnímu radarovému pokrytí. Osoba, která manévr měla údajně provést, musela mít vysoké znalosti v letectví a navigaci, protože se musela pohybovat v hornatém terénu. Takový manévr je nicméně velmi riskantní s tak velkým letadlem jako je Boeing 777 a letadlo navíc zmizelo v noci. Manévr je většinou prováděn za dobré viditelnosti zkušenými vojenskými piloty.

Tajné přistání letounu

Jedna z teorií, která je podle Wall Street Journal zvažována je, že letadlo má sloužit pro pozdější účely. Je tu tedy teoretická možnost, že letoun přistál a nyní je ukryt. Podle CNN je to ale také velmi nepravděpodobné. Boeing 777 je velké letadlo, které pro přistaní potřebuje dlouhou dráhu. 

Pátrání se rozdělilo do dvou sektorů

Sunday Morning Herald uvádí, že vyšetřovatelé stanovili dva možné koridory pro pátrání. Severní trajektorie vede přes severní Írán a prochází Pákistánem a Afghánistánem. Přestože vede přes země, které jsou považovány z hlediska bezpečnosti za nestabilní, je méně pravděpodobná, protože je pokryta radarovým systémem. Ten by pohyb letadla pravděpodobně zaznamenal, pokud by tedy letadlo skutečně neletělo v nízké letové výšce.

Jižní oblouk vede přes Indonésii kolem západního pobřeží Austrálie. Pátrání se nyní rozšířilo do vzdálenosti 3200 mil (více než 5000 kilometrů) od posledního bodu kontaktu ve vietnamském vzdušném prostoru. Australský premiér řekl pro BBC, že Austrálie byla malajsijskými úřady požádána, aby převzala kontrolu při pátrání v jižním sektoru.

Let MH370 zmizel během letu z Kuala Lumpur do Pekingu. Do pátrání je v současné době zapojeno 25 zemí. 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz