Tramvají z Prahy do Jesenice? Hejtman chce trať za 2,5 miliardy

SPOJENÍ PRAHA-JESENICE

Tramvají z Prahy do Jesenice? Hejtman chce trať za 2,5 miliardyNOVÉ
Povede do Jesenice tramvajová trať z Prahy? Foto: FOTO: printscreen mapy Google.
1
Domov

Echo24

Jesenici u Prahy by s metropolí mohla spojit tramvajová trať, propojení je ale v optimistickém případě možné nejdříve za šest let. V lokalitě nestačí podle středočeského hejtmana Miloše Petery (ČSSD) kapacita autobusů. Náklady na vybudování téměř pětikilometrové trati přesahují 2,5 miliardy korun, peníze by mohly jít ze Státního fondu dopravní infrastruktury, informovala ČTK mluvčí středočeského hejtmanství Michaela Drobná.

Tramvajová trať by měla vést z Prahy od plánované stanice metra D depo Písnice do Jesenice u Prahy, Vestce a Dolních Břežan. Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, není jasné.

Plán má zlepšit dopravní obslužnost na jih od metropole, kde sídlí mimo jiné několik vědecko-výzkumných center, například ve Vestci u Prahy bylo nedávno otevřeno biotechnologické a biomedicínské centrum Biocev a v Dolních Břežanech bylo loni otevřeno laserové centrum. Podle starosty Dolních Břežan Věslava Michalika (STAN) je kolejová dopravní obsluha obcí na jih od Prahy správnou cestou, ale jedná se podle něj o dlouhodobý výhled. „Myšlenka je stará 20 let,“ uvedl.

Starosta Vestce Tibor Švec (TOP 09) dnes ČTK řekl, že kraj měl dopravní infrastrukturu řešit dříve, ideálně ještě před rozjezdem vědeckého centra, kde nyní pracuje na tisíc lidí. Kromě lepší obsluhy hromadnou dopravou chybí v obci, kde je nyní velká dopravní zátěž, také například doplnění několika světelných křižovatek.

Petera požádal o zařazení tramvajové trati mezi projekty, na které ministerstvo dopravy rozdělí peníze. „Rádi bychom, aby se fond finančně podílel jak na zajištění projektové přípravy, tak i na spolufinancování vlastní stavby,“ uvedl hejtman.

Na trase se v územních plánech i v Zásadách územního rozvoje Středočeského kraje počítá s vedením kolejové dopravy počítá, podle hejtmana projekt podporují i zástupci pražského magistrátu i dopravního podniku. Stavba by podle záměru měla být rozdělena na dva úseky, a to Písnice-Vestec (1,5 km) a Vestec-Jesenice (3,1 km).

Čtěte také: Muž v tramvaji nadával Stropnickému. Dostal pokutu 5000