Čínská expanze. Pražská Kotva se teď jmenuje Kao-tche-wa

Čínská expanze. Pražská Kotva se teď jmenuje Kao-tche-waNOVÉ
Domov

Pojmenování kvůli Číňanům

Echo24

Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka.

Jméno složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa připomíná český názevKotva. Použité znaky poukazují na „výjimečnost a vysokou kvalitu“. „Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy,“ uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

„Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty,“ dodal ředitel.

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v loňském třetím čtvrtletí v Česku poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 % celkové částky, kterou turisté ze států mimo EU v ČR v obchodech nechali. Podíl Rusů klesl meziročně z 31 % na 16 %. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.

Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15.935 Kč na 19.404 korun. Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211.000. Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil na zhruba 270.000.

Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o 50 milionů korun na zhruba 800 milionů Kč. Objekt vlastní irská společnost Markland.

Vedení Prahy chce letos odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov 70. let. Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.

Čtěte také: Česká ekonomika roste skoro jako Čína. Díky čemu?

Související články