1 Protiváha Sputniku a RT

USA bojují s Ruskem novou televizí. Vysílá z Prahy

, NOVÉ

Témata: , , , , , ,

V Praze vzniklo nové mediální centrum pro boj s ruskou propagandou. Rádio Svobodná Evropa ve spolupráci s Hlasem Ameriky začalo minulý týden vysílání nového ruskojazyčného kanálu SoučasnostTen má být protiváhou prokremelským serverům jako je Sputnik či RT, které do světa často šíří neověřené či nepříliš důvěryhodné informace, píše CBS

Současnost rozšířil dvojici Washingtonem financovaných mediálních společností, do nichž dosud spadalo Rádio Svobodná Evropa se sídlem v Praze, a Hlas Ameriky, který vysílá z amerického hlavního města. Vysílání v ruském jazyce by mělo nabídnout alternativu k propagandistickým serverům Kremlu, zejména pak Sputniku a RT, dříve známého jako Russia Today. 

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získat je můžete zde.

„V komplikovaném světě může být těžké říci, co je skutečné. Současnost však přesně tohle říká,“ tvrdí se v upoutávkách na nový televizní program. „Současnost slouží pro ověřování faktů, bez fake news a falše.“ Na přípravě programu by mělo pracovat přes sto novinářů, které doplní i množství zahraničních korespondentů. 

Do Evropy se signál nové televize bude šířit pomocí kabelového vysílání, satelitu i on-line přenosů. Samotný kanál byl minulý týden již potichu spuštěn na sociálních sítích a portálu Youtube, konkrétnější představu o televizním programu však budou mít diváci až po několika dnech. 

„Naše objektivní a vyvážená stanice poslouží jako alternativa dezinformacím a lžím, které občas vysílají ruská média kontrolovaná státem,“ řekl výkonný redaktor kanálu Kenan Alijev. „Nevysíláme kontrapropagandu, ale objektivní, vyvážené a prověřené zprávy. Jsme otevřeni každému, kdo má zájem na civilizované diskusi,“ dodal.

Z chystaných pořadů unikly na veřejnost alespoň tři. Krymská realita Donbasská realita budou divákům předkládat záběry z oblastí, které Rusko anektovalo na Ukrajině zcela bez opory v mezinárodním právu. Pohled z obou stran pak bude dodávat vlastní vysvětlující komentář k pořadům vysílaných na prokremelských serverech a uvádět je tak na pravou míru. 

Rusko prozatím vznik nového televizního kanálu nijak nekomentovalo. Jasno navíc není ani o tom, jak budou moci tamní občané shlédnout produkci tohoto nového média. Na rozdíl od zbytku Evropy totiž Současnost zřejmě nebude bez problémů k dostání u tamních poskytovatelů satelitního vysílání, obtíže mohou nastat i u on-line vysílání. 

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získat je můžete zde.

Čtěte také: USA vytváří v tichosti centrum pro infoválku s Ruskem

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.