Emisní skandál se týká i milionu škodovek. Půjdou do servisu

Upravené naftové motory

Emisní skandál se týká i milionu škodovek. Půjdou do servisuNOVÉ 2
Ekonomika
Sdílet:

Manipulace s emisemi naftových motorů se týkají po celém světě zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto. ČTK to dnes sdělil mluvčí společnosti Jozef Baláž, který tak potvrdil zprávu agentury Reuters. Uvedl také, že firma plánuje svolat dotčená auta do servisů k technické úpravě. Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen, který minulý týden přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut.

Baláž uvedl, že v rámci Škody Auto jde o dříve vyrobené vozy s motorem řady EA 189. Dotčená vozidla jsou podle něj bezpečná a schopná každodenního provozu. Automobilka nicméně jejich majitele svolá do autorizovaných servisů, kde budou provedena příslušná technická opatření, na kterých firma nyní pracuje. Náklady na technická opatření převezme koncern Volkswagen.

Baláž rovněž upozornil, že všechny nové vozy značky Škoda s dieselovým pohonem nabízené v Evropské unii splňují zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí.

Čtěte také: Bývalého šéfa VW už vyšetřují němečtí prokurátoři

Skandál kolem emisí vypukl v pátek 18. září, kdy německou automobilku z falšování testů obvinila americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA). Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (437 miliard Kč). Skandál navíc začaly minulý týden vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

Ministerstvo dopravy ČR již minulý týden uvedlo, že je připraveno svolat ke kontrole majitele aut koncernu Volkswagen včetně domácí Škody, které jsou vybaveny motorem TDI s možností obcházet emisní měření. V letech 2009 až 2013, kdy se prý motory do různých modelů montovaly nejvíce, se podle údajů Svazu dovozců aut v České republice prodalo přes 150.000 dieselových vozů Škoda a VW.

Škoda Auto minulý týden uvedla, že nyní již v Evropě nepoužívá koncernové motory TDI, u kterých se přišlo na obcházení měření emisí. Montovala je však do svých starších modelů Fabia, Octavia, Superb, Rapid nebo Roomster.

V důsledku skandálu minulý týden odstoupil generální ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Nahradil ho Matthias Müller, který doposud řídil divizi Porsche.

Změny, kterými Volkswagen reaguje na skandál kolem emisí, se dotknou i české součásti Škoda Auto. Její šéf Winfried Vahland od listopadu povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku, a v čele mladoboleslavského podniku jej nahradí Bernhard Maier. Ten dosud působil ve funkci šéfa odbytu značky Porsche.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články