Šéf odborů Volkswagenu: Strach o místa ve Škodě je zbytečný
Škoda Auto
Zaměstnanci Škody Auto se nemusejí obávat, že by Volkswagen, který mladoboleslavskou automobilku vlastní, převedl část výroby do Německa. Píšou to úterní Hospodářské noviny (HN) s odvoláním na šéfa koncernových odborů Bernda Osterloha. Spekulace o přesunu se objevily v říjnu. List připomíná, že Osterloh patří mezi nejvlivnější muže Volkswagenu, je i v dozorčí radě podniku, kde odborářům patří polovina z 20 křesel. Bez jejich souhlasu neprojde žádné rozhodnutí.
„Naprosto jasně říkám. Nikdo ze strany odborů by nepřipustil, aby padlo rozhodnutí, jež by zpochybnilo pracovní místa ve Škodě Auto,“ citují Osterloha HN. V médiích se v říjnu objevily spekulace, že koncern by mohl přesunout část produkce Škody Auto do Německa. Vedení a odbory prý také chtějí, aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.
Odborářům Volkswagenu ale podle Osterloha není nic známo o tom, že by se uvažovalo o odnětí části výroby české automobilce. „Nechceme, aby jedna značka vyráběla méně vozů a měla menší zaměstnanost ve prospěch jiné značky,“ uvedl. Podle něj odboráři ve Wolfsburgu úzce spolupracují s kolegy v Mladé Boleslavi.
HN připomínají, že v Německu nejsou dostatečně vytížené kapacity, zatímco výroba v Česku je na hraně svých možností. Osterloh podle deníku naznačil, že její další rozšiřování nepřichází v úvahu. „Nesmí se stát, aby se někde vybudovaly nové kapacity, zatímco jinde nejsou vytíženy ty stávající. Nejde o to, vzít někomu práci, ale musí být spravedlivě rozdělena,“ podotkl.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům 1,127.700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.