Unicredit po třech dnech zprovoznilo internetové bankovnictví, šlo o největší výpadek u nás

výpadek digitálních služeb

Unicredit po třech dnech zprovoznilo internetové bankovnictví, šlo o největší výpadek u násNOVÉ
ilustrační foto Foto:

Foto: Shutterstock

1
Ekonomika
Sdílet:

Klienti čtvrté největší české banky UniCredit Bank se od pondělka potýkali s výpadky služeb. Někteří z nich se nemohli přihlásit do internetového a mobilního bankovnictví. Jiným se to na několikátý pokus sice podařilo, ale nemohli odesílat platby, projít si historii účtů či zobrazit kreditní karty, informoval server IHNED.cz. Ve středu odpoledne nakonec své digitální služby znovu zprovoznilo.

„Vzhledem k aktualizaci interního bankovního systému, o kterém jsme klienty informovali, zaznamenáváme dočasné technické problémy, jež ovlivňují dostupnost služeb Online Bankingu a Smart Bankingu,“ řekl mluvčí banky Petr Plocek.

Nespokojenost nejen s výpadkem služeb, ale i s infolinkou banky, jež je přetížená, už mnozí lidé podle serveru vyjadřovali také na sociálních sítích a internetových fórech.

Služby banky přestaly správně fungovat po plánované víkendové odstávce, jejímž cílem bylo „inovovat interní bankovní systém,“ jak banka uvedla na svém webu. UniCredit Bank před odstávkou klienty informovala, že platby zadané po páteční 15. hodině nebudou provedeny a další převody bude možné realizovat až v pondělí poté, až odstávka v ranních hodinách skončí. Ani pak se ale řadě klientů nepodařilo převést peníze nebo zjistit, zda už jim zaměstnavatel poslal mzdu.

„Našim klientům se omlouváme za způsobené nepříjemnosti. Pro uskutečnění plateb zdarma mohou klienti využít naše pobočky,“ řekl Plocek. Banka doposud neoznámila, zda bude poškozené klienty nějakým způsobem odškodňovat.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Krátkodobé výpadky internetového bankovnictví čas od času postihnou i další banky. Většinou v momentě, kdy banka přechází na novou verzi bankovnictví. Například klienti Komerční banky nemohli jeden den v dubnu využívat některé digitální služby. Samotná UniCredit bank řešila podle ihned.cz rozsáhlý výpadek internetového bankovnictví již v srpnu 2012. Výpadky, které trvají déle než jeden den, však nejsou časté.

UniCredit Bank na českém trhu začala působit v listopadu 2007. Česká pobočka vznikla spojením finančního ústavu HVB Bank a Živnostenské banky.

Čtěte také: Česká republika 2017. Kolaps veřejného prostoru

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články