Ministryně Šlechtová jde s dobou. Točí videa pro YouTube
Zatím jen stovky zhlédnutí
Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (nestr. za ANO) ukazuje, že na rozdíl od své „stranické“ kolegyně, pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO), ona komunikovat umí a navíc jde s dobou. Tiskový odbor resortu začal zveřejňovat krátké videoblogy, ve kterých se ministryně snaží veřejnosti vysvětlit její agendu. Své obecenstvo si ale teprve hledá, první díl Minut s Karlou Šlechtovou na serveru YouTube shlédlo do úterního večera pouze 900 lidí.
„Do jedné minuty se snažím vtěsnat klíčové agendy a činnosti ministerstva pro místní rozvoj, které bylo sto let neviditelné. Už po nástupu do funkce jsem sdělila, že chci z ministerstva pro místní rozvoj učinit resort, kterému budou lidé rozumět,“ řekla deníku ECHO24.cz ministryně Šlechtová.
„Agendy ministerstva jsou velmi nesourodé – od fondů Evropské unie přes pohřebnictví a cestovní ruch až po veřejné zakázky a stavební zákon. Ve videích říkám to nejdůležitější. Jsou součástí mého cíle informovat lidi o tom, co ministerstvo dělá a jaký to na ně má dopad,“ doplnila šéfka resortu.
Šlechtová si texty píše sama, produkci pak zajišťuje tiskový odbor ministerstva. Na technickou část výroby najímá profesionální kameramany, střihače a zvukaře, které vyplácí podle sazebníku vycházejícího z honorářů České televize. Videa mají pouze minutovou stopáž, aby diváky nenudila zdlouhavým výkladem.
Čtěte také: Ministryni Šlechtové budou operovat nervy v noze
„Zvolili jsme tuto formu krátkých minutových videí, protože dnešní webová komunita na delší stopáž už není zvyklá,“ vysvětlil Vilém Frček z oddělení komunikace. Kromě stránek ministerstva nahrávky resort umisťuje i na server YouTube a sociální sítě Facebook a Twitter.
Každý týden ministerstvo pro místní rozvoj připraví jedno krátké video, ve kterém se shrne podstata nových zákonů a dalších aktivit ministerstva. Zatím se vyrobily nahrávky dvě, a to ohledně zákona o veřejných zakázkách a novely stavebního zákona. A počet shlédnutí na YouTube? Zatím spíše skrovný. První nahrávka do úterního večera nepřekročila ani tisícovku zhlédnutí. Druhá, která po internetu koluje teprve od středy, zatím překročila hranici poloviční – 500 diváků.
Nove video venuji novele stavebniho zakona, ktery ulehci zivot stavebnikum. http://t.co/ySZwECrGkm pic.twitter.com/N3SqjmxC0E
— Karla Slechtova (@SlechtovaKarla)
26. Srpen 2015
„Na odborně-vysvětlující video jen za první týden je to velmi dobrá sledovanost. Ostatně, každé začátky jsou těžké,“ komentoval toFrček dále s tím, že pořízení jedné nahrávky vyjde ministerstvo na devět tisíc korun a natočí ji zhruba za hodinu.
Šlechtová chce v blízké době dále lidem představit například operační program na čerpání peněz z evropských fondů, problematiku cestovního ruchu nebo výstupy z jejích cest po regionech. Podobná komunikace ministerstev a politiků je podle resortu Šlechtové ve vyspělém světě běžnou záležitostí.
To, že se Šlechtová před čočkou kamery i objektivem fotoaparátu nestydí ani trochu zapózovat, dokázala v jednom ze svých posledních příspěvků na Facebooku. Objevila se v něm v šatech a s doplňky příznačnými pro módu konce 19. století a s dovětkem: „I toto je výstup z mých krajských cest.“
I toto je vystup z mych krajskych cest :). Overeni cesko-rakouskeho projektu – Fotoatelier Seidel v Ceskem Krumlove.Dlouhe Bidlo? ;)
Posted by Karla Šlechtová on 27. srpen 2015