Ministryně Šlechtová jde s dobou. Točí videa pro YouTube

Zatím jen stovky zhlédnutí

Ministryně Šlechtová jde s dobou. Točí videa pro YouTubeNOVÉ 1
Domov

Kristýna Novotná

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (nestr. za ANO) ukazuje, že na rozdíl od své „stranické“ kolegyně, pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO), ona komunikovat umí a navíc jde s dobou. Tiskový odbor resortu začal zveřejňovat krátké videoblogy, ve kterých se ministryně snaží veřejnosti vysvětlit její agendu. Své obecenstvo si ale teprve hledá, první díl Minut s Karlou Šlechtovou na serveru YouTube shlédlo do úterního večera pouze 900 lidí.

„Do jedné minuty se snažím vtěsnat klíčové agendy a činnosti ministerstva pro místní rozvoj, které bylo sto let neviditelné. Už po nástupu do funkce jsem sdělila, že chci z ministerstva pro místní rozvoj učinit resort, kterému budou lidé rozumět,“ řekla deníku ECHO24.cz ministryně Šlechtová.

„Agendy ministerstva jsou velmi nesourodé – od fondů Evropské unie přes pohřebnictví a cestovní ruch až po veřejné zakázky a stavební zákon. Ve videích říkám to nejdůležitější. Jsou součástí mého cíle informovat lidi o tom, co ministerstvo dělá a jaký to na ně má dopad,“ doplnila šéfka resortu.

Šlechtová si texty píše sama, produkci pak zajišťuje tiskový odbor ministerstva. Na technickou část výroby najímá profesionální kameramany, střihače a zvukaře, které vyplácí podle sazebníku vycházejícího z honorářů České televize. Videa mají pouze minutovou stopáž, aby diváky nenudila zdlouhavým výkladem.

Čtěte také: Ministryni Šlechtové budou operovat nervy v noze

„Zvolili jsme tuto formu krátkých minutových videí, protože dnešní webová komunita na delší stopáž už není zvyklá,“ vysvětlil Vilém Frček z oddělení komunikace. Kromě stránek ministerstva nahrávky resort umisťuje i na server YouTube a sociální sítě Facebook a Twitter.

Každý týden ministerstvo pro místní rozvoj připraví jedno krátké video, ve kterém se shrne podstata nových zákonů a dalších aktivit ministerstva. Zatím se vyrobily nahrávky dvě, a to ohledně zákona o veřejných zakázkách a novely stavebního zákona. A počet shlédnutí na YouTube? Zatím spíše skrovný. První nahrávka do úterního večera nepřekročila ani tisícovku zhlédnutí. Druhá, která po internetu koluje teprve od středy, zatím překročila hranici poloviční – 500 diváků.

„Na odborně-vysvětlující video jen za první týden je to velmi dobrá sledovanost. Ostatně, každé začátky jsou těžké,“ komentoval toFrček dále s tím, že pořízení jedné nahrávky vyjde ministerstvo na devět tisíc korun a natočí ji zhruba za hodinu.

Šlechtová chce v blízké době dále lidem představit například operační program na čerpání peněz z evropských fondů, problematiku cestovního ruchu nebo výstupy z jejích cest po regionech. Podobná komunikace ministerstev a politiků je podle resortu Šlechtové ve vyspělém světě běžnou záležitostí.

To, že se Šlechtová před čočkou kamery i objektivem fotoaparátu nestydí ani trochu zapózovat, dokázala v jednom ze svých posledních příspěvků na Facebooku. Objevila se v něm v šatech a s doplňky příznačnými pro módu konce 19. století a s dovětkem: „I toto je výstup z mých krajských cest.“

I toto je vystup z mych krajskych cest :). Overeni cesko-rakouskeho projektu – Fotoatelier Seidel v Ceskem Krumlove.Dlouhe Bidlo? ;)

Posted by Karla Šlechtová on 27. srpen 2015

Čtěte také: Můžu jen spekulovat, co je za pokutou z Bruselu, míní Šlechtová

Co policie hledala u Šlechtové na ministerstvu