EET jako miliardový byznys dodavatelů pokladen

Druhá fáze EET

EET jako miliardový byznys dodavatelů pokladenNOVÉ
Ilustrační foto Foto:

Foto: Shutterstock

1
Domov
Echo24
Sdílet:

EET přineslo vítaný byznys i pro firmy, které dodávají systémy k pokladnám. Zatím si dodavatelé během první a druhé fáze rozdělili skoro 3 miliardy korun. Nejvíce peněz pak připadlo na největší hráče Dotykačka, Markeeta a O2. Celková částka se ale může pohybovat až mezi pěti a deseti miliardami korun, uvádí deník E15.

Michal Wantoulek ze společnosti Dotykačka si ale myslí, že byznys spojený s EET je ale mnohem vyšší. „Jediným vodítkem při odhadování celkového objemu prodejů pokladních zařízení jsou počty vydaných autentizačních údajů. Tato čísla jsou ale velmi orientační. Na jeden autentizační údaj může připadat různé množství pokladen. Například síť supermarketů jich potřebuje padesát i víc,“ uvedl pro server. Měsíční provoz zařízení pak stojí majitele až tisíc korun měsíčně.

Druhou vlnou ale elektronická evidence nekončí ani nepočítá s menším zastoupením zájemců. Třetí fáze má podle úřadu Andreje Babiše zahrnout 160 tisíc podnikatelů a poslední 150 tisíc. Celkem by dodavatelé pokladen mohli dosahovat obratů mezi pěti a deseti miliardami.

Podle ministerstva financí by podnikatelé měli být na druhou vlnu připraveni. „Řada z nich do systému nevstoupí. Například jde o velkoobchodníky a obchodní zástupce, kteří přijímají pouze platby převodem z účtu na účet. Dále jsou to e-shopy s bezhotovostními platbami,“řekl ředitel Finanční správy Martin Janeček.

Kromě toho zhruba tisíce podnikatelů obchodují sezonně. Ti se do systému přihlásí až ve chvíli, kdy začnou přijímat platby. Část podnikatelů, kteří současně s maloobchodem podnikají v pohostinství, využila své autentizační údaje získané už loni.

Čtěte také:

Hospody byly jen rozcvička. Dnes začíná EET natvrdo i pro obchody

Zanikající hospody nahrazují klubovny. Bez EET a zákazu kouření

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články