2

Estébáckých manýr se Babiš nezbaví

Témata: ,

V neděli 5. února se v odpoledních hodinách před úřadem Ministerstva financí České republiky v ulici Letenská v Praze 1 srotil dav několika desítek výtržníků. Převážně závadová mládež z kruhů reakčních živlů provolávala protistátní hesla, urážející vysoké státní funkcionáře. Došlo také k vylepování nelegálních plakátů s cílem podkopat společenské zřízení a zvrátit nastoupený kurz přestavby. Pořádkové síly nezasáhly, nicméně celou akci bedlivě monitorovaly. Po 17. hodině byl v centru Prahy obnoven klid a pořádek. Svolavatelem akce byl známý reakcionář. Jak upozornil mluvčí prezidenta republiky: „Dnešní akci proti A. Babišovi svolal antizemanovský fanatik M. Majzner, známý z akce Pražský Majdan.“ Za akcí tak stáli ti samí lidé, kteří chtějí i u nás vyvolávat ducha fašismu, který již ovládl Ukrajinskou republiku za přispění imperialistických centrál.

Zhruba takto by mohla vypadat zpráva o happeningu, který se uskutečnil před ministerstvem financí, kdyby svět vypadal podle zemanovsko-babišovských představ. Akce se skutečně konala, reálný je i mluvčího citát. Aby nebylo nic ponecháno náhodě, hnutí ANO si celou akci natočilo.

Na místo byl poslán kameraman, který přijel v autě s nápisem Agropol, tedy společnosti z holdingu. Za přední sklo měl vloženu kartičku s nápisem ANO – PRESS. Zatímco mluvčí Agrofertu popřel, že by kameraman byl člověkem z Agrofertu, mluvčí ANO potvrdila, že to byl „jejich člověk“. Na otázku, co hodlají s natočeným materiálem dělat, odpověděla: „Vůbec nic.“

Takže abychom si to ujasnili: Kameraman poslaný z ústředí ANO přijel v autě Agrofertu, který ovšem již Andreji Babišovi „nepatří“. To, že politická strana používá nápis PRESS, je trošku neobvyklé, ale toto nouzové řešení lze pochopit v situaci, kdy Nebabišova Mladá fronta DNES přinesla před pár dny rozhovor s Andrejem Babišem a trošku pomotala čísla, jimiž Šéf vysvětloval svůj problém s dluhopisy.

Hned v pondělí nato vyšla zpráva, že „Slovenský nejvyšší soud zamítl dovolání slovenského Ústavu paměti národa (ÚPN) proti dřívějšímu rozhodnutí nižších soudů, podle nichž nynější český ministr financí Andrej Babiš je neoprávněně evidován ve svazcích někdejší československé tajné policie StB coby její agent“. Odůvodnění rozsudku bude známé až z písemného vyhotovení, nicméně už teď lze logicky předjímat, že soud dal za pravdu svědkům-estébákům, kteří si po desítkách let najednou vzpomněli, že žádného agenta Bureše vlastně nenaverbovali.

Každopádně natáčení politických odpůrců je obnovenou reprízou, jíž jsme se dočkali po 28 letech – naposledy šlo něco takového zažít v roce 1989. Můžete mít milion vizitek a mraky marketingových poradců, ale něco se prostě nezapomíná. Andrej Babiš možná bude mít papír na to, že s StB nespolupracoval, ale estébáckých manýr se zbavit nedokáže.

Další texty z nového Týdeníku Echo čtěte na EchoPrime,
nebo v elektronické verzi ZDE.

Z nového čísla Otroci ideologických balíčků. Ztráta schopnosti vybočit ze svého davu a svobodně myslet

Echo týdne: Kluzký svah, třetí poločas a pracovní úraz ● Esej: Koněv v San Franciscu ● Svět: Christine Lagardeová a úpadek západní civilizace ● Civilizace: Jak dobře vydělávat on-line ● Recenze: Ke hvězdám raději mlčky

Všude hledám Tolkiena Varování politologa Patricka Deneena
Mučení, které jen tak neskončí Václav Marhoul a jeho adaptace knihy Nabarvené ptáče

/
zástupce šéfredaktora

Začínal v roce 1991 jako elév v Lidových novinách. S krátkou přestávkou zde působil až do roku 1995, z pozice domácího redaktora to v převratné době dotáhl na editora titulní strany, tehdy to bylo až příliš snadné. Vystudoval bakalářské studium na FSV UK. Následovala léta v MF DNES, kde působil jako editor, šéfeditor a následně regionální koordinátor. S roční reportérskou přestávkou v časopisu Týden zůstal v MF DNES až do roku 2001. Následovala odbočka, která trvala pět let: spoluzakládal, spoluvedl a vedl IN Magazín Hospodářských novin, časopis primárně o cestování. V roce 2007 přišel vést nově vznikající zpravodajský web Týden.cz, k tomu se stal zástupcem šéfredaktora v Týdnu. Za dva roky přišla další změna: nastoupil jako zástupce šéfredaktora do Lidových novin a začal po letech opět více psát, převážně o zahraničních tématech i české politice. Počátkem roku 2014 nastoupil jako zástupce šéfredaktora do ECHO24.cz.

Názory Více

Online zprávy Více

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.