Tak jde čas s panenkou Barbie. Už 55 let!

Tak jde čas s panenkou Barbie. Už 55 let!FOTOGALERIE
2014 - podnikatelka Foto: Courtesy Mattel - www.hillbillynews.net
Ekonomika

Americká společnost Mattel Creations představila novou panenku Barbie. Ta letos slaví už 55. narozeniny. Úspěšná firma se tentokrát rozhodla inspirovat mladé dívky k atraktivnímu povolání a vychovat generaci budoucích manažerek. Barbie podnikatelka se na trh dostala tento týden. Panenka vyvolala řadu pozitivních i negativních reakcí. Informaci přinesl server CNN. 

Panenka, která se zrodila v roce 1959 ve Wisconsinu, si získala srdce dívek všech věkových kategorií po celém světě. Důkazem toho jsou data společnosti, která uvádí, že se průměrně každé tři minuty prodá někde na Zemi alespoň jedna Barbie. Za 55 let své existence vystřídala více než 150 povolání, představovala 40 různých národností a na její tvorbě se spolupodílelo nejméně 75 předních módních návrhářů.

Barbie se světu představila jako tzv. „Teenage Fashion Model“ se jménem Barbara Roberts. Její autorka Ruth Handler, která ji nazvala dle křestního jména své dcery, považuje za zásadní zlom polovinu 60. let. Modní plastová ikona podle ní prolomila hranice, když reprezentovala astronautku a zcela zahalená v kosmickém obleku tak nepropagovala krásu, nýbrž konkrétní povolání. 

„Celá moje filozofie produktu Barbie byla, že skrze panenku se malé dívky mohou stát čímkoliv chtějí. Barbie také reprezentuje skutečnost, že dívky se mohou samostatně rozhodovat,“ uvádí Ruth Handler své motto na firemních stránkách. Podle ní panenka inspiruje mladé dívky k volbě budoucího povolání. „Nemůžete být tím, co nevidíte,“ tvrdí Handler.

Někdo v Barbie vidí pozitivní vzor odrážející emancipaci žen, jiní ji kritizují za nereálné tvary, které mohou dívky svádět k anorexii a bulimii. Za svůj život se trochu změnila – vyrostla, opálila se a především si vyzkoušela více než 150 oblečků odpovídající době i různým prestižním povoláním. Podívejte se do galerie, jak se plastová ikona mění.