designSUPERMARKET slaví 10 let, láká na nadějné designéry i unikátní knihkupectví

PŘEHLÍDKA ČESKÉHO DESIGNU

designSUPERMARKET slaví 10 let, láká na nadějné designéry i unikátní knihkupectvíNOVÉ 18
Domov
Echo24
Sdílet:

Přijďte se podívat na přehlídku toho nejzajímavějšího, co se v uplynulých 12 měsících událo ve světě českého designu. V Praze již podesáté proběhne předvánoční festival designSUPERMARKET, který nabídne to nejlepší z oblasti módy, šperku, produktového designu, grafického designu a ilustrace nebo výrobků pro děti. Pod jednou střechou se představí na devadesát mladých designérů a autorských projektů z Čech, ale i hosté ze zahraničí, například z Izraele a Holandska. Pokud si lámete hlavu, kde na jednom místě nakoupit všechny vánoční dárky, může vám designSUPERMARKET vytrhnout z paty.

Jubilejní desátý ročník se uskuteční od 8. do 11. prosince v pěti patrech Kafkova domu blízko Staroměstského náměstí. Již tradičně přinese také ojedinělé knihkupectví s kurátorským výběrem nejlákavějších knižních novinek ze světa umění, designu, architektury i publikací pro děti, které jinde nejsou k dostání.

Letošní ročník nabídne veřejnosti vedle stálic české designérské scény jako jsou Zorya, Janka Prokić, Leeda, SISTERSCONSPIRACY či Durch Duo i několik zcela nových značek, jmen a projektů. Jsou jimi například minimalistické šperky z netradičního materiálu, stabilizovaného dřeva pod značkou LESS}MORE designérek Markéty Šumové a Adély Wiesenbergové. Hned dvě značky, ODIVI a Jakoby, představí vedle šatů i vlastní řadu kosmetických produktů.

Foto: ODIVI

Čerstvá absolventka ateliéru Typografie na UMPRUM Petra Dočekalová realizuje první písmomalířský stánek na designSUPERMARKETU, kde si návštěvníci budou moci na počkání nechat ručně napsat plakát, ceduli nebo popisky na dárky.

Foto: Petra Dočekalová

V rámci prezentace produktového designu a doplňků se návštěvníci mohou těšit například na studio Durch Duo, absolutního vítěze loňských cen festivalu designSUPERMARKET v kategorii nejlepší produkt. V loňském roce studio Durch Duo poprvé představilo kolekci ručně šitých vlněných koberců PASTVA, které letos vyrábí již z vlny z vlastního chovu a kolekci rozšiřuje i o dětské motivy.

Foto: Durch Duo

Organizátoři nezapomněli ani na ty nejmenší, v kategorii produktů pro děti se představí množství známých i nových jmen. „Grafický projekt Alfabeta zaměřený na motoriku představí ilustrátor Patrik Antczak. Galaktickou kolekci dřevěných hraček s názvem Mimozem přiveze nové duo MY DVĚ. Objekty na pomezí hraček a uměleckých artefaktů s tématikou vodní říše uvede projekt Lupus in Fabula,“ upřesňuje kreativní ředitelka festivalu Darina Zavadilová.

Knihy, které jinde nenajdete

Součástí akce bude i letos unikátní knihkupectví, které nabídne návštěvníkům festivalu kurátorský výběr knih a magazínů i předvánočních knižních novinek. Důležitou součástí knihkupectví budou také knihy pro děti. „V této kategorii je kladen velký důraz nejen na obsahovou stránku dětských knih, ale i na estetickou hodnotu a celkové grafické zpracování,“ vysvětlují kurátorky knihkupectví Emma Hanzlíková a Zuzana Dvorská. Příjemné zastavení a místo pro odpočinek poskytne velkoryse pojatá kavárna s barem a bistrem. Nebude chybět ani čítárna.

Foto: Knihkupectví - archiv designSUPERMARKET

Letos potřetí festival udělí také Ceny designSUPERMARKET pro nejlepší produkty v jednotlivých kategoriích. Ve speciální sekci festivalu budou letos poprvé k vidění také prezentace pražských design obchodů – například české hračkářství Hugo chodí bos nebo nově připravovaná prodejní galerie českého designu Deelive. V rámci doprovodného programu proběhnou večírky a přednášky v prostoru NOD v Dlouhé ulici.

DesignSUPERMARKET slouží jako přehlídka tvorby nastupující generace českých designérů. Z více než 200 zaslaných přihlášek vybral kurátorský tým festivalu ve složení Darina Zavadilová, Veronika Ruppert a Tereza Vernerová Volná pouze devět desítek designérů a autorských projektů. „designSUPERMARKET zraje a s ním dozrávají i jeho designéři. Je skvělé sledovat, kde jsou dnes značky, které s námi před 10 lety začínaly, a zároveň jak inspirují a motivují současné začínající autory,“ říká Zavadilová.

Festival je zároveň akcí se společenským přesahem – plní funkci centra neformálního setkávání osobností českého designu se všemi, kdo projevují zájem o současné kulturní dění a urban scénu. Klade si za cíl co nejzodpovědněji přiblížit design širší veřejnosti a propagovat tvorbu mladých autorů. Design je přitom prezentován v širším měřítku jako součást životního stylu každého jedince. Pro designSUPERMARKET je charakteristická příjemná a přátelská atmosféra. Festival tak nabízí alternativu k předvánočnímu stresu a shonu, uvádí jeho pořadatelé.

Další informace o festivalu najdete na jeho Facebooku či Instagramu.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články