Dvoulitrová Coca-Cola v Česku končí. Firma sází na umělá sladidla

Strategie české Coca-Coly

Dvoulitrová Coca-Cola v Česku končí. Firma sází na umělá sladidlaNOVÉ
Dvoulitrové lahve zmizí z českých obchodů Foto:

Shutterstock

1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Coca-Cola představila novou obchodní strategii pro Českou republiku. Z obchodních pultů zmizí oblíbené dvoulitrové lahve, nahradí je různá jiná balení. Co se naopak nezmění, je přidávání umělých sladidel. Ta u nás stále na rozdíl od Německa a dalších zemí slouží jako náhražka cukru.

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před týdnem je začala společnost Coca-Cola nahrazovat lahvemi o velikosti 1,75 litru a 2,25 litru a šestiplechovkovým balením po 330 mililitrech. V pondělí to oznámila mluvčí Coca-Cola HBC ČR Kateřina Švecová.

„Od balení dva litry odcházíme, protože již neumožňuje pokrýt různé spotřebitelské příležitosti při konzumaci nápojů,“ řekla mluvčí. „Stará balení dva litry končí nyní v březnu a očekáváme doprodání nejdéle v dubnu,“ dodala. Firma chce doprodej podpořit slevami.

Celosvětově společnost Coca-Cola nyní prodává velkou část svých stáčíren a plníren, i když předtím investovala do modernizace, aby zlepšila jejich výkonnost. Po dokončení prodeje se chce zaměřit na nové produkty a propagaci značky. Chce například více prodávat nápoje s umělými sladidly.

Na facebookové stránce společnosti se následně rozjela diskuse. Například Michal Borka se v souvislosti s firemní politikou ptá: „Česká Coca Cola se opravdu nedá pít. Nechutný glukózo-fruktózový sirup. Může české zastoupení napsat, proč nepoužívá cukr a v Německu není problém?“ Odpověď firmy byla  následující: „Mrzí nás, že vám Coca-Cola v ČR nechutná, každý zákazník je pro nás moc důležitý! Odpovědět samozřejmě můžeme, obě sladidla považujeme za adekvátně kvalitní. Hezký večer.“

V Česku tržby Coca-Cola HBC ČR předloni vzrostly o 8,8 procenta na více než šest miliard Kč. O zhruba sedm procent na 354,3 milionu korun stoupl zisk.

Největšímu světovému výrobci nealkoholických nápojů Coca-Cola klesl v loňském čtvrtém čtvrtletí čistý zisk na 550 milionů USD (13,9 miliardy Kč) z předloňských 1,24 miliardy USD. Propad způsobily mimořádné náklady spojené se stáčírnami v Severní Americe. Nižší byly i příjmy, které klesly sedmé čtvrtletí za sebou, překonaly však očekávání analytiků.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články