Lego končí s Shellem. Kvůli tlaku ekologů i rodičů
Firma pod tlakem
Kampaň organizace Greenpeace a tlak ze strany příznivců stavebnice Lego vedou k tomu, že dánská společnost končí spolupráci s petrolejářskou firmou Shell. Tu obě firmy navázaly už v 60. letech.
Produkty Lego se nyní dají koupit na čerpacích stanicích v 26 zemích světa, podle Guardianu má dohoda mezi Shellem a Legem hodnotu v přepočtu 2,4 miliardy korun. Současný kontrakt uzavřený na roky 2012 až 2014 bude Lego respektovat, pak ho ale poprvé po 50 letech neobnoví.
V posledních měsících vrcholila kampaň ze strany organizace na ochranu životního prostředí Greenpeace, která mimo jiné vyrobila kritický spot, v němž krajinu postavenou ze 120 kilogramů Lega zaplavuje ropa.
Spot má na serveru YouTube šest milionů zhlédnutí, v následné petici získali Greenpeace přes milion podpisů.
Podle Kláry Sutlovičové, vedoucí arktické kampaně Greenpeace ČR, je vzkaz pro všechny těžaře jasný: „Vaše plány už nejsou společensky přijatelné. Musíte nechat Arktidu na pokoji. Shell potřebuje partnery, jako je LEGO, aby si vylepšil hroznou pověst.“
V oficiálním prohlášení Lega stojí, že společnost je „odhodlána zanechat pozitivní dopad na společnost a planetu, kterou zdědí naše děti“. Firma se však zároveň ohradila proti kritice Greenpeace, kvůli které „byli nervózní akcionáři“. Lego dlouhodobě vyzývalo ekology, aby řešili spor přímo s firmou Shell.
Ta aktuálně předkládá americkým úřadům plán na těžbu v aljašské části Arktidy, kam se případně vydá v roce 2015.
Čtěte také: VIDEO: Kampaň proti Legu. Pomáhá Shellu znečišťovat Arktidu