Audi A5 Avant: Když se to povede

AUTO

Audi A5 Avant: Když se to povede
Audi se rozjíždí a přináší celou řadu novinek, kromě faceliftů také některé nové modely. Jedním z nich je řada A5, která přichází jako sedan. Foto: Audi
10
Týdeník
Sdílet:

Audi se rozjíždí a přináší celou řadu novinek, kromě faceliftů také některé nové modely. Jedním z nich je řada A5, která přichází jako sedan (prakticky liftback, neboť má výklopnou záď) a kombi (Avant). Stojí na zcela nové platformě a nabízí výkonné benzinové i naftové motory.

Německá prémiová značka přichází také se zásadní restrukturalizací svého názvosloví – zatímco do současnosti byl vůz střední třídy označován jako A4, nyní je to A5. Důvodem je, že všechna sudá čísla budou nově patřit čistě elektrickým modelům a lichá těm, co používají spalovací motory. S tím souvisí i další změna, nové Audi A5 (B10) stojí na úplně nové platformě PPC, určené pro prémiové vozy se spalovacím motorem. A na trhu míří do vyšších tříd, takže se i zvětšilo: rozvor činí 2900 mm (proti 2820 mm u verze B9), délka pak 4832 mm (proti 4725 mm). Kromě toho se zvýšila i hmotnost na celkových 1956 kg u testovaného vozidla.

Přidaná hmotnost je ovšem vyvážena výrazně bohatší výbavou – jakmile vůz otevírám, stále trochu nezvykle, novou elektronickou zapuštěnou klikou, všímám si nového interiéru. Ten sází na dva propojené displeje „virtuálního pódia“ ohromných rozměrů. První funguje jako přístrojový štít s možností personalizace, druhý MMI Touch displej jako klasický infotainment a řídicí středisko všech součástí, od nastavení klimatizace přes ovládání telefonu, navigace a milionu dalších funkcí. Komu to nestačí, může mít další oddělený displej pro spolujezdce. Displeje jsou jako obvykle u Audi rychlé a funkční, ale stejně bych ocenil víc mechanických tlačítek.

Rituál startování doprovází vypínání systému držení v pruzích (je nutné přidržet tlačítko na levé páčce) a stisk hvězdičky na volantu, kam nám v Audi nastavili vypínání „práskacího“ systému překročení rychlosti. Jde hlavně o to, že snad žádné nové auto značky nečte na sto procent správně, a když na vás na dálnici při limitu 130 km/h neustále pípá, protože si myslí, že máte jet 90 km/h, je to otravné.

Interiér je krásně zpracovaný – což je u Audi klasika. Nová ekolátka sedadel je fajn na dotek i pro komfort, stejně jako dekory z recyklovaných materiálů. Delší rozvor nabízí velmi dobré místo pro cestující vzadu, pod víkem kufru se skrývá 476 až 1424 litrů prostoru. Vzhledem k tomu, že všechny motory jsou přeplňované a nechci je trápit opětovným startováním, před jízdou ještě tlačítkem vypínám start/stop systém a můžeme vyrazit.

Pod kapotou nové platformy čekají motory TDI a TFSI. Dvoulitrový turbodiesel je v nabídce s výkonem 204 koní s pohonem předních nebo všech kol, benzinová jednotka 2.0 TFSI s výkonem 150 koní (předokolka) nebo 204 koní (může být i quattro). Právě tento fajnový motor poháněl i testovaný vůz a upřímně potěšil kultivovaným projevem a svižností. Z hlediska výkonu je znát vyšší hmotnost, se kterou se točivý moment 340 Nm musí popasovat, ale hodnoty zrychlení na stovku za 7,8 s a maximální rychlost 242 km/h jsou dostačující. Spotřeba ovšem v zimních podmínkách těžko klesne pod 9 l / 100 km. Po 14 dnech testování oceňuji krásné sladění řízení/reakcí pedálů, práci dvouspojkové převodovky a hezky naladěných brzd a skvělé quattro. Ocenil bych o něco vyšší výkon. Kdo ho bude chtít, může rovnou objednávat nové Audi S5 nabízené v obou karosářských variantách. Pohon zajišťuje výborný šestiválec 3.0 TFSI s variabilním turbem a technologií MHEV plus, jež nabízí celkových 367 koní.

Audi A5 je přímým nástupcem oblíbeného modelu A4 (podobně jako nová A7 nahradí A6) a je velmi povedené. Je sice trochu těžkopádnější než dřív (zejména z pohledu hmoty), ale má báječně naladěné řízení a podvozek. A navíc nabízí zákazníkům nebývale bohatou základní výbavu, která je už v ceně.

Cena základní verze činí 1 199 000 Kč, testované auto se silnějším motorem a pohonem všech kol začíná na 1 402 900 Kč. I když je základní výbava bohatá, s příplatky se testovaný vůz dostal až na částku lehce přes dva miliony korun, ovšem pokud člověk vybere jen to podstatné, krásné auto umí být za 1,7 milionu. Doplníme, že prozatímní vrchol v podobě S5 Avant začíná na částce 2 035 500 Kč.

Plusy:

řízení, podvozek, vnitřní prostor, slušný motor TFSI

Minusy:

špinící se couvací kamera, nezvyk elektronických klik

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články