Přijímačky na gymnázium: učitelka dětem zkrátila čas na test z matematiky
PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY
Několik dětí z devátých tříd si bude moci zopakovat přijímací zkoušky z matematiky na teplickém gymnáziu. Dozorující učitelka tu totiž v pondělí omylem zkrátila o několik minut čas na vypracování testu, informoval dnes server iDNES. Případ je v Ústeckém kraji i České republice ojedinělý. Na střední školy se hlásí už druhý rok po sobě nejsilnější ročníky za desítky let, které mají počtem srovnání s narozenými dětmi v počátku devadesátých let.
Ředitel gymnázia Zdeněk Bergman uvedl, že učitelka zkrátila dobu na vypracování testů o deset minut. Místo sedmdesáti minut měli žáci na testy jen šedesát minut. Podle ředitele gymnázia učitelka zazmatkovala, když řada dětí ze skupiny začala vyplněné archy odevzdávat v předstihu, a celý čas ani nevyužila. Škola nyní dává dohromady seznam dětí, které budou chtít test opakovat. Je v kontaktu s jejich rodiči.
Náhradní termín přijímaček bude 29. a 30. dubna. Testy na něj Cermat připravil, protože v tomto termínu by se k přijímacím zkouškám dostavily děti, které byly v pátek 12. a v pondělí 15. dubna například nemocné. Žádné další pochybení zatím nezaznamenal Ústecký kraj, který je zřizovatelem i teplického gymnázia, a o obdobných problémech nemá poznatky ani Cermat, uvedl server.
Jak píšeme například zde, na střední školy se hlásí už druhý rok po sobě nejsilnější ročníky za desítky let, které mají počtem srovnání s narozenými dětmi v počátku devadesátých let. Podle aktualizovaných dat podalo letos přihlášku do všech oborů středních škol včetně těch s výučním listem asi 157 000 lidí, z toho necelých 152 000 do denní formy studia.
Největší nesoulad mezi kapacitou škol a poptávkou uchazečů je v případě gymnázií, zejména víceletých. Velký převis poptávky je i u některých čtyřletých maturitních oborů, jako je například asistent zubního technika, veterinářství nebo bezpečnostně právní činnost, vyplývá z analýzy ministerstva školství. Odborníci tak opět upozorňují na to, že trvá výrazný nesoulad mezi nabídkou a poptávkou oborů na středních školách.