Prodej elektrických a spalovacích aut se v Česku vyrovná v roce 2032, předpokládá Škoda

VÝHLEDY ŠKODA AUTO

Prodej elektrických a spalovacích aut se v Česku vyrovná v roce 2032, předpokládá Škoda
Prodej nových elektromobilů v Česku se vyrovná odbytu vozů s konvenčními spalovacími motory v roce 2032, což je zhruba o čtyři roky později, než se prodejní křivky protnou v Evropě. Foto: Shutterstock
1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Prodej nových elektromobilů v Česku se vyrovná odbytu vozů s konvenčními spalovacími motory v roce 2032, což je zhruba o čtyři roky později, než se prodejní křivky protnou v Evropě. Vyplývá to z nové prognózy Škody Auto, kterou v úterý představila v rakouském městě Leogang. Firma chce do roku 2030 dosáhnout 70procentního podílu elektromobilů na celkových prodejích v Evropě. Letos se v Česku prodá asi 220 000 nových osobních aut a elektromobily tvoří zhruba tři procenta.

Vedle modelové řady Enyaq Škoda plánuje do roku 2026 uvést na trh minimálně tři další plně elektrické modely. Má mezi nimi být kompaktní SUV Elroq a městský malý elektromobil segmentu A0. "Škoda Auto od začátku výroby do konce letošního října dodala zákazníkům 160 000 elektromobilů Enyaq a přijala celkem 215 000 objednávek," řekl během prezentace inovovaného vozu Enyaq Jan Hrbek z tiskového oddělení společnosti.

Letos za devět měsíců automobilka prodala přibližně 55 000 elektromobilů Enyaq, což představuje meziroční nárůst o více než 47 procent. "Pečlivě jsme naslouchali našim zákazníkům, proto v novém modelovém roce představujeme novou výbavovou řadu Enyaq L&K, ještě výkonnější a účinnější pohonné jednotky a novou verzi softwaru s rozhraním infotainmentu, které má více funkcí a je intuitivnější než kdykoli předtím," uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketing Martin Jahn.

Modelový rok 2024 přináší rozsáhlá technická vylepšení rodiny Enyaq a rozšíření portfolia o novou výbavovou řadu Laurin & Klement. Enyaq dostane nové motory z evropské produkce se zvýšeným výkonem o 15 až 60 kW na 210 až 250 kW. Vylepšení v oblasti správy baterie a nová funkce předehřívání baterie zkracují dobu nabíjení až o 22 procent. Nabití z deseti na 80 procent tak trvá 28 minut a maximální dojezd se prodloužil o 24 km až na 570 km.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články