Stále skvělá volba: Škoda Karoq 2.0 TSI 4 x 4

AUTO

Stále skvělá volba: Škoda Karoq 2.0 TSI 4 x 4
Střední SUV od domácí automobilky je na trhu už osmým rokem a aktuálně je již čtyři roky po faceliftu. A stále je jedním z nejlepších aut, jaká Škoda Auto nabízí, a to zejména se silným benzinovým motorem s minimem elektrifikace. Foto: archiv
9
Auto
Sdílet:

Střední SUV od domácí automobilky je na trhu už osmým rokem a aktuálně je již čtyři roky po faceliftu. A stále je jedním z nejlepších aut, jaká Škoda Auto nabízí, a to zejména se silným benzinovým motorem s minimem elektrifikace.

Automobilka původně počítala s tím, že Karoq bude postupně vyřazen z provozu a nahradí ho čistě elektrický vůz zvaný Elroq. Ovšem velký zájem zákazníků o Karoq a nízká poptávka po elektrických modelech nakonec stály za změnou plánů, takže oblíbené SUV zůstává na trhu i pro letošní a zřejmě také příští rok. V roce 2026 má dokonce přijít jeho nová generace, která podle všeho bude muset vsadit trochu víc na elektrifikaci, ale zároveň se zřejmě nevzdá spalovacích motorů.

Aktuálně je tedy Karoq na trhu už osmým rokem, ale v něčem to je vlastně i výhoda. I po faceliftu z konce roku 2021, kdy dostal novou přední a zadní část (klasicky změna světlometů a tvarů nárazníků) a došlo k nějakým úpravám v interiéru, totiž zůstává stále docela „normálním“ autem, a to v dobrém slova smyslu.

Tím mám na mysli třeba nabídku motorizací: základem je přeplňovaný motor 1.5 TSI (150 k), který může pracovat s manuální i automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Silnější motorizací je pak 2.0 TSI (190 k), spojený výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Doplníme, že vznětové agregáty reprezentuje tradiční jednotka 2.0 TDI, a to s výkonem 115 k (s pohonem předních kol a manuálem) a 150 koní (jako předokolka i čtyřkolka, vždy s převodovkou DSG).

Testovaný vůz byl poháněn právě nejsilnějším pohonem, tedy kultivovaným motorem 2.0 TSI. Z hlediska výkonu jde o příjemný motor, který vozidlu o hmotnosti do 1,6 tuny nabízí důstojné hodnoty zrychlení na stovku za 7,0 s a maximální rychlost 221 km/h. Motor se chtivě vytáčí a posádku potěší kultivovaným zvukem, kterému nechybí trocha sympatické dravosti (byť s lehce umělými tóny). Spojení s převodovkou DSG také zaslouží pochvalu, skříň řadí rychle a společně s živelným motorem přináší hravou obratnost s dobrým maskováním hmotnosti. Celek umí jezdit za cca 8 l / 100 km, v případě ostřejšího stylu spotřeba dočasně stoupne k 11 l / 100 km.

Vnější konzervativní styl hranaté karoserie zatím nestihl zestárnout a v interiéru potěší tradiční uspořádání ovládacích prvků. I když zde najdeme digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce (a k tomu displej zakomponovaný do palubní desky), na většinu věcí se stále používají normální tlačítka. Na mysli máme zejména ovládání topení/klimatizace, ale také dalších pomocných systémů včetně terénního nastavení. Pokud je klasický interiér zkombinovaný s vrcholnou výbavou Sportline a dostanete dobře tvarovaná, pevná sedadla, čeká vás chytře vymyšlený vnitřní prostor s dostatkem místa vpředu, vzadu i v zavazadlovém prostoru (až 567 litrů, s výbavou VarioFlex a vyjímatelnými zadními sedadly pak až 1789 litrů).

Nejsilnější Karoq velmi hezky jezdí, má citlivě naladěné řízení a slušný nastavitelný podvozek DCC. Pokud má normální velikost kol, je i hezky komfortní a české silnice zvládá bez zaváhání. Pokud budete trochu spěchat, dokáže překvapivě čitelně přenášet hmotnost v zatáčkách a čtyřkolka reaguje taktéž velmi citlivě.

Je zajímavé, jak umí být konceptuálně relativně staré auto vlastně dobré. Není tolik přehlcené asistenčními systémy, má výkonný motor, dobrou převodovku i pohon všech kol a jezdí neutrálně. Základní verze 1.5 TSI Selection stojí 715 900 Kč, testovaná vrcholná 2.0 TSI 4 x 4 Sportline pak 1 015 900 Kč. S dodatečnou výbavou to netřeba přehánět. Sice to není málo peněz, ale stejně – kupujte, dokud taková auta jsou…

 

Plusy: výkonný motor, podvozek, promyšlený interiér 

Minusy: trochu vyšší cena, komfort zadních sedadel 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

„Lidé by nás pověsili.“ Topolánek, Havlíček a Skopeček o konci Green Dealu a rozpadu EU

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz