Ford Ranger T6.2. Nejlepší pick-up v Evropě

Ford Ranger T6.2. Nejlepší pick-up v Evropě 12
Auto
Sdílet:

Rovnou to prozradíme, nový Ranger je nejlepší pick-up, jaký lze v Evropě oficiálně koupit. A navíc vypadá fakt cool, takový kus Ameriky na českých silnicích. Novou verzi, značenou jako T6.2, jsme vyzkoušeli s naftovým motorem V6 ve verzi Wildtrack.

Aby v tom byl trochu pořádek, bavíme se o druhé generaci Rangeru na bázi platformy T6 (celkově čtvrtá generace Rangeru celosvětově a pátá v USA), která se představila v září 2021. Vyvinul ji hlavně Ford Australia, ale do prací výrazně zasahovaly asijské, americké, africké a evropské pobočky Fordu. Výroba začala v druhé polovině roku 2022 v Thajsku a Jihoafrické republice a pokrývá víc než 100 trhů po celém světě.

Proti předchůdci nejde o úplně nové auto, takže některé tvary zůstaly zachovány, stejně jako například velikost dveří a skel. Do nové generace se dostalo i několik motorů a převodovek z předchůdce. Na našem trhu se prodává několik verzí a motorizací. Základ tvoří vznětový dvoulitr EcoBlue o výkonu 170 k (šestistupňový manuál i automat), následuje 2.0 EcoBlue Bi-Turbo s výkonem 205 k (a desetistupňovým automatem), ovšem ideálním motorem je testovaný 3.0 V6 EcoBlue, nabízející 240 k. Doplníme, že obecně nejlepším Rangerem je vrcholný Raptor se závodním podvozkem, nabízený i s charakterním zážehovým motorem 3.0 EcoBoost Twin-Turbo o výkonu 292 k.

Zpět k testovanému vozu – už od pohledu vypadá drsně a naznačuje, co zvládne. Vylepšené šasi doplňuje delší rozvor i širší rozchod nebo zcela nový podvozek (s delším zdvihem tlumičů pro lepší vlastnosti v terénu). V přepracovaném motorovém prostoru trůní onen zmíněný šestiválec do V, který nabízí 240 koní a 600 Nm točivého momentu. V rámci možností je kultivovaný a jeho síla je dostatečná (zrychlení na stovku zabere 8,7 s, maximální rychlost je omezena na 180 km/h). Projev motoru jsme ocenili zejména v horských oblastech, kde výborně spolupracoval s desetistupňovou převodovkou. Té není co vytknout, snad kromě trochu podivného voliče, který se musí celý posunovat sem tam a není moc intuitivní (a chybějí páčky řazení pod volantem).

Když už jsme v interiéru – je citelně prostornější zejména vzadu. Vpředu oceňujeme elegantní zapracování displeje k ovládání všech systémů (nechybějí různé možnosti konektivity, ale ani bezpečnostní systémy včetně držení v pruzích) a hlavně fakt, že klimatizace a další věci se stále ovládají tlačítky! Stejně tak se ovládá i vyspělý pohon všech kol e-4WD se zcela novou elektronicky řízenou rozdělovací převodovkou. Její spojka je využívána k přenosu točivého momentu v různých režimech, od pohonu zadních kol po redukci s uzávěrkou zadního diferenciálu. K tomu různé režimy dle povrchu, ale ty by samy o sobě byly trochu k ničemu, pokud by vůz neměl pořádné pneumatiky. V našem případě musím důrazně pochválit volbu skvělých Goodyear Wrangler AT, obutých na 18palcových kolech verze Wildtrack. Skvěle fungovaly na sněhu, v blátě, ale i na silnici, kde se novinka ukázala jako velmi civilizovaná i v dálničních rychlostech. Od gum nebyl slyšet hluk a evidentně byla dobře vyřešena i aerodynamika a směrová stabilita.

Nový podvozek je báječný a opět posouvá komfort a schopnosti aut na rámu do nové dimenze. Trochu kroucení je znát pouze na nehezkých roletách, jinak je jízda opravdu příjemná. Doplníme, že je to přímější řízení, než je ve třídě pick-upů zvykem. K tomu parádně dávkovatelné brzdy s dobře naladěným ABS a je tu auto, které zvládne apokalypsu. A skoro všechny verze utáhnou 3,5 tuny…

A přitom vás nesežere – drsnější zacházení znamenalo spotřebu 12 litrů na 100 km, ale dá se jezdit i za 10 litrů nafty. Výbava Wildtrack má vše potřebné (včetně vyhřívaného volantu a čelního skla atd.) a vypadá skvěle, zejména v oranžové barvě Cyber. Přijde na 1 392 000 Kč bez DPH. Pro doplnění – základní užitkový XL stojí 990 000 Kč bez DPH, vrcholný Raptor 1 593 000 Kč bez DPH. Nějaká mrzení? Kromě tvaru řadičky snad jen přimrzávající roletka korby, ale to jsou drobnosti.

Plusy:
Motor, podvozek, komfort interiéru, schopnosti všude.

Minusy:
Elektrická roletka korby, tvar řadicí páky.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy