Publicistický pořad 168 hodin končí. „Přispěly k tomu vnitroredakční spory s Norou Fridrichovou“

POŘAD ČT

Publicistický pořad 168 hodin končí. „Přispěly k tomu vnitroredakční spory s Norou Fridrichovou“
Moderátorka pořadu Nora Fridrichová Foto: Česká televize
1
Domov
Markéta Malá
Sdílet:

Česká televize ukončí vysílání nedělního publicistického pořadu 168 hodin. Dohodl se na tom generální ředitel televize Jan Souček společně s vedením zpravodajství. Dlouholetá dramaturgyně a moderátorka pořadu Nora Fridrichová v televizi zůstává. Televize o tom informovala v tiskové zprávě a také na sociálních sítích.

„Dlouholetá moderátorka a dramaturgyně pořadu Nora Fridrichová v České televizi zůstává, stejně tak jako reportéři redakce. V nejbližších dnech bude s tvůrci pořadu vedení zpravodajství jednat o jejich zapojení do výroby publicistiky ČT,“ oznámila televize v tiskové zprávě.

Podle Součka k rozhodnutí o ukončení pořadu přispělo i nedávné dění, které poškodilo nejen pořad, ale i samotnou Českou televizi. „K finálnímu rozhodnutí ukončit výrobu pořadu 168 hodin přispělo i dění z posledních dnů, které se pořadu bohužel také týká, a které nepoškozuje jen pořad samotný, ale nestaví do dobrého světla ani Českou televizi, řekl ředitel Souček.

„Vedení televize věří, že v České televizi nadále tvůrci 168 hodin zůstanou, chce využít jejich dlouholetých zkušeností. Moderátorka Nora Fridrichová dostane nabídku podílet se na nových publicistických formátech,“ dodal.

„Pořad se vysílal od září 2006, objevila se v něm řada zajímavých reportáží a dal i podněty k řešení mnoha společenských problémů. V průběhu let se ale formou zpracování i obsahem odchýlil od původního formátu zpravodajsko-publicistického pořadu, který na hlavním programu ČT 1 mapuje dění v uplynulém týdnu. Pořad se potýkal i s kritikou Rady ČT, která v posledním období opakovaně konstatovala porušování Kodexu ČT,“ uvádí ČT.

Přípravu pořadu 168 hodin provázely i stále častější vnitroredakční spory o obsah a zpracování reportáží,“ dodal ředitel zpravodajství a publicistiky Petr Mrzena.

V příštích dnech bude s tvůrci pořadu jednat vedení redakce o jejich zapojení do výroby publicistky ČT. „Delší dobu pracujeme na vývoji nových formátů, které doplní a obohatí dosavadní nabídku publicistických pořadů ve vysílání ČT. Při jejich přípravě počítáme i s podílem tvůrců dosud zapojených do výroby jiných publicistických relací, včetně 168 hodin,“ uvedl šéfredaktor zpravodajství a publicistiky Michal Kubal.

Speciální komise loni prošetřovala podnět na Fridrichovou kvůli dopouštění se šikanózního či jinak nevhodného chování vůči podřízeným. Došla ale k závěrům, že se jich Fridrichová nedopouštěla. Za některé nedostatky podle komise mohl nedostatek personálu a náročnost výroby, což mělo vyústit v osobní neshody či odchody z redakce.

Nora Fridrichová čelila podnětu od nyní již bývalého zaměstnance ČT Marka Wollnera. Podobně z podnětu Fridrichové dříve vedení televize iniciovalo právě šetření Wollnera, které vyústilo v jeho odchod z televize po dohodě s vedením.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články