První dny letních výprodejů táhnou více než minulý rok, vliv na prodeje má i počasí – uvádí PromoCodiu

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

První dny letních výprodejů táhnou více než minulý rok, vliv na prodeje má i počasí – uvádí PromoCodiu 1
INZERCE
  • PromoCodius
Sdílet:

Letos jsou na veškeré letní oblečení obrovské slevy. S příchodem horkých dní se mění naše nákupní zvyklosti, zejména u letních šatů a plavek.

Teplé počasí a slevy se projevily na prodejích letního oblečení

První letní výprodeje začaly – a to se slevami až 60 %. Během letního výprodeje se tržby módních řetězců a internetových prodejců módy až ztrojnásobí. „Poptávka po letním oblečení ve slevě v posledních několika týdnech vzrostla – v porovnání se stejným obdobím minulého roku až o 30 %,“ říká expertka ze slevové platformy PromoCodius, Irina Yefremenko.

Podle ní slevové kupóny Promocodius na letní módu využívá výrazně vyšší procento návštěvníků platformy, než tomu bylo před zahájením sezónních slev. Nezvyšuje se pouze návštěvnost slevových stránek, i samotní prodejci provozující kamenné prodejny zaznamenávají až dvojnásobnou návštěvnost. Kromě plavek, plážové módy a letních šatů je také poptávka po letních botách, jak potvrzuje Irina Yefremenko: Mezi nejvyhledávanější patří třeba slevové kódy eobuv na letní sandály a žabky ve výprodeji.

Letní prodeje z minulého roku byly slabší kvůli inflaci

Čeští spotřebitelé očekávají horké letní dny, a sezónní výprodeje jsou skvělou příležitostí, jak koupit dražší věci se slevou. Zatímco minulou letní sezónu byla chuť českých spotřebitelů utrácet za módu oslabena stále rostoucí inflací, letos těmto výprodejům propadne mnohem o několik desítek více zákazníků. Prodejci zvýšenému zájmu o letní výprodeje přizpůsobují své prodejní strategie a v průběhu výprodejů ještě uplatňují menší slevy uprostřed sezóny. Majitelé obchodů doufají, že jim tyto výprodeje umožní vyprodat letní kolekci.

Vliv počasí na nákupní rozhodování spotřebitelů

Na prodejích se však kromě lákavých slev podepisuje i aktuální počasí. Vzhledem k deštivému a relativně chladnému počasí v posledních týdnech je mnoho letního zboží stále na pultech. Počasí má konkrétně vliv na načasování nákupu a ochotu spotřebitelů utrácet.

  • Spotřebitelé v závislosti na počasí své nákupy urychlují nebo odkládají. Tak je tomu například v případě, kdy je začátek léta mírný a nákupy letního oblečení se odkládají o několik týdnů.
  • Spotřebitelé přímo reagují na aktuální vývoj počasí. Typicky nakupují nové plavky, když je teplé a slunečné počasí.
  • Spotřebitelé raději nakupují v nákupních centrech nebo na internetu, když je pošmourné počasí (déšť, zima, vítr). Na druhou stranu budou raději chodit do center měst, když je hezké počasí.
  • Počasí ovlivňuje náš záměr nakupovat a zvyšuje hodnotu zboží. Bylo prokázáno, že pokud jsou spotřebitelé vystaveni slunečnímu záření, jsou ochotnější nakupovat a zaplatit za zboží a služby více. Teplo a sluneční svit také zvyšují dopad a vliv reklamních sdělení na spotřebitele.

Promocodius je online platforma, která nabízí aktuální kupóny, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Založena byla v roce 2016. Působí na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz