Muž v USA měl rasisticky nadávat kurýrovi Amazonu, ten mu kvůli tomu vypnul domácnost
DRASTICKÝ ZÁKROK AMAZONU
Americký technologický gigant Amazon údajně vypnul chytrou domácnost zákazníka poté, co kurýr tvrdil, že zaslechl rasovou nadávku, přicházející přes zvonek, i když nikdo nebyl doma. Muž z Baltimoru Brandon Jackson řekl, že mu byl od 25. května do 31. května tohoto roku odepřen přístup do svých zařízení přes Amazon Echo. Při komunikaci s podporou vyšlo najevo, že se tak stalo kvůli údajnému rasismu. Informoval o tom server Foxnews.com.
Majitel domu tvrdil, že „všechno vypadalo v pořádku“ poté, co mu 24. května kurýr Amazonu doručil balíček, ale druhý den byl se nemohl přihlásit do svého zařízení Echo Show. Řekl, že rychle kontaktoval zástupce společnosti s žádostí o pomoc. „Zástupce mi řekl, že jsem měl obdržet e-mail, který jsem skutečně našel ve své schránce. Byl od vedoucího pracovníka společnosti Amazon,“ popsal Jackson.
„Když jsem vytočil číslo uvedené v e-mailu, napůl jsem přemýšlel, jestli Amazon nemá nějaké problémy a já jsem nevědomky nenaletěl podvodníkovi.“ Když se Jackson spojil s vedoucím pracovníkem, na začátku hovoru se ho zeptali, zda ví, proč je zablokovaný. „Když jsem odpověděl, že si nejsem jistý, jeho tón se proměnil v obviňující,“ napsal majitel domu. „Bylo mi řečeno, že řidič, který mi doručoval zásilku, nahlásil, že slyšel rasistické poznámky přes můj domovní zvonek.
Jackson poté tvrdil, že má videozáznamy dokazující, že k žádné interakci nedošlo a žádný z jeho rodinných příslušníků nebyl v té době v jeho domě. Jackson zároveň přiznal, že celý týden nebyl úplně „ve tmě“, protože jeho zařízení byla provozována lokálně. Na závěr ale řekl, že nejspíše přehodnotí svůj vztah s Amazonem.
Společnost Amazon v prohlášení pro DailyMail.com k incidentu uvedla: „Usilovně pracujeme na tom, abychom zákazníkům poskytli skvělý zážitek a zároveň zajistili, aby se řidiči, kteří doručují balíčky Amazonu, cítili bezpečně. V tomto případě jsme se díky našemu vyšetřování dozvěděli, že se zákazník nechoval nevhodně, a přímo se zákazníkem pracujeme na vyřešení jeho obav a zároveň hledáme způsoby, jak zabránit tomu, aby se podobná situace opakovala.“