Sdružení marketérů vyloučilo Marka Prchala kvůli neetické kampani pro Babiše

PREZIDENTSKÉ VOLBY 2023

Sdružení marketérů vyloučilo Marka Prchala kvůli neetické kampani pro Babiše
Marek Prchal spravuje Andreji Babišovi sociální sítě. Foto: Jan Zatorsky
1
Domov
Sdílet:

Marek Prchal, který se podílí na kampani Andreje Babiše k prezidentským volbám, byl vyloučen z marketingového sdružení Art Directors Club. Spolek považuje současnou kampaň za lživou a amorální, proto vyzval Marka Prchala k rezignaci, když odmítl, mimořádná schůze klubu ho vyloučila. Sdružení zároveň uvedlo, že vypracuje etický kodex politické reklamy. Sdružení to uvedlo na svých stránkách.

Art Directors Club sdružuje lidi pracující v oblasti kreativní komunikace. Vznikl v roce 1993 a poprvé v historii vyloučil ze svých řad člena. Vedení prezidentské kampaně Andreje Babiše považuje za překročení profesních, ale i etických hranic. „Používat, a k tomu ještě zcela bezostyšně a účelově, marketing a reklamu k šíření lží, strachu a štěpení společnosti je nejenom amorální, ale zároveň i nebezpečné pro budoucí směřování oboru. I když bychom se měli vzájemně tolerovat, jsme přesvědčeni, že způsob jakým byla vedena tato prezidentská kampaň, by tolerován být rozhodně neměl. Proto chceme vyslat jasný signál nejen profesním kolegům, ale celé společnosti,“ říká předseda klubu ADC, David Suda.

Činnost Marka Prchala, který s Andrejem Babišem spolupracuje dlouhodobě, spolek označil v rozporu s posláním spolku a jeho zájmy. Marek Prchal se proslavil například po volbách v roce 2017 kdy ho poté, co vyhrál volby, Andrej Babiš nadšeně políbil na čelo. Podle svých slov se Prchal v týmu Andreje Babiše stará především o sociální sítě.

Spolek uvedl, že vypracuje etický kodex politických kampaní. Podle jeho vyjádření není v Česku v oblasti marketingu kontrolní orgán, přestože má marketing vliv na miliony lidí a jejich běžný život.

Art Directors Club vznikl v České republice v roce 1993. Sdružuje lidi zabývající se kreativní komunikací, ať už marketéry, fotografy či ilustrátory. Každý rok také pořádá Creative Awards, dříve známé jako Louskáček. Vydává také každoroční knižní přehled české reklamy. Je také členem evropského sdružení ADC Europe.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články