Alfa Romeo: Nový crossover na společné platformě

AUTO

Alfa Romeo: Nový crossover na společné platformě
Značka Alfa Romeo konečně předvedla nový model v segmentu malých SUV. Nový Junior způsobil rozruch už na jaře letošního roku, kdy byl představen jako Milano. Ovšem po pár týdnech došlo k přejmenování na Junior. Foto: Ondřej Kroutil
11
Auto
Sdílet:

Značka Alfa Romeo konečně předvedla nový model v segmentu malých SUV. Nový Junior způsobil rozruch už na jaře letošního roku, kdy byl představen jako Milano. Ovšem po pár týdnech došlo k přejmenování na Junior. Proč? Auto se totiž vyrábí v polských Tychách, nikoli v Itálii.

Junior stojí na platformě STLA Small, kterou využívá také Jeep Avenger, Fiat 600, Peugeot 2008 či Opel Mokka. Ovšem dravý designový jazyk dává jasně najevo, že se díváte na Alfu Romeo, což naznačuje například velká trojúhelníková maska chladiče s logem automobilky nebo zajímavě seseknutá zadní část, která odkazuje na některé klasické sportovní modely.

Ať už se vám nová Alfa Romeo líbí, nebo nikoli, jedno je jisté – svým stylem vystupuje z řady. Ovšem sportovní ambice? Dokud nebudeme moci vyzkoušet vrcholnou verzi Veloce 280, těžko soudit. Zatím jsme jako jedni z prvních v Česku mohli vyzkoušet model nazvaný Elettrica, tedy elektrickou verzi s pohonem předních kol. Pro doplnění celkové nabídky se sluší připomenout, že kromě elektrické verze je k dispozici také spalovací mild-hybrid verze zvaná Ibrida, která využívá motor 1.2 Turbo s výkonem 100 kW ve spojení s dvouspojkovou převodovkou.

U Alfy Romeo je člověk už zvyklý na krásné tvary a kvalitní materiály. V případě Junioru nechybí alcantara, ale místy jsou také normální plasty. Celkově to není špatné. Hezkým detailem je zdánlivé navázání nízké palubní desky na přední kapotu. Další sympatie vzbuzuje displej, který je decentně zakomponovaný do středu palubní desky, hezké kruhové výdechy topení nebo skvělý volant a přehledný přístrojový štít. Oceňujeme aspoň možnost ovládání teploty a dalších prvků pomocí lišty s tlačítky.

Jsou to právě detaily, které dělají Alfu Romeo přitažlivou – kromě jiného třeba znaky, které jsou umístěny všude možně. Nebo přístrojový štít s efektním podsvícením a stylem, který navazuje na klasické kruhové kapličky ze starších modelů. Ocenění podle našeho soudu zaslouží rovněž dobrá sedadla s výrazným bočním vedením. Co se týče prostoru a odkládacích míst, vpředu je to celkem průměr třídy. Vzadu není příliš místa na nohy, což je ovšem u malých SUV také běžné. Pod víkem pátých dveří se skrývá prostor o objemu 400 litrů.

Největším překvapením jsou jízdní vlastnosti tohoto vozu. Přední kola v případě testované verze Speciale (po základní Junior druhá výbava) pohání elektromotor o výkonu 156 koní, který čerpá energii z podlahové baterie, jejíž kapacita činí 54 kWh. Točivý moment s hodnotou 260 Nm je schopný vůz o hmotnosti 1545 kg rozjet na stokilometrovou rychlost za 9 sekund a rozjet se na maximálních 150 km za hodinu. Doplníme, že vrcholné Veloce s výkonem 280 zvládne zrychlit na 100 km za hodinu za 5,9 s a je omezeno maximální rychlostí 200 km za hodinu.

Rozjezdy probíhají bez zbytečného protáčení kol, dynamika je dostatečná, nikoli však dechberoucí. Rychlé reakce umožňují pohodlné a rychlé předjetí, maximální rychlost je zcela v pohodě – kvůli efektivitě je stejně nejlepší jezdit rychlostí do 100 km za hodinu. Potěšilo nás rychlé řízení, kterým jsou vozy značky Alfa Romeo proslaveny, a také dobrý rejd (průměr otáčení je 10,5 m). Podvozek s torzní příčkou vzadu je naladěn velmi příjemně, Junior je zkrátka z hlediska jízdních vlastností to nejlepší, co na sdílené platformě vzniklo.

Při běžném ježdění se dá dosáhnout na průměrnou spotřebu kolem 15,5 kWh na 100 km, což znamená dojezd až zhruba 350 km (výrobce v městském cyklu uvádí dokonce až 587 km). Stejnosměrným proudem lze nabíjet výkonem až 100 kW.

Základní benzinový Junior stojí 649 000 Kč včetně DPH (akční cena), elektrická verze Junior Elettrica začíná na akčních 899 000 Kč, za verzi Speciale zaplatí zájemce 1 019 000 Kč, za vrcholnou Veloce o 200 000 Kč víc. Teď už jsme jen zvědavi, nakolik nový model dokáže automobilce pomoci – všechny ingredience k úspěchu má.

Plusy:

Jízdní vlastnosti, interiér, styl.

Minusy:

Složité vypínání systémů, místo vzadu.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články