Do dvou let v černých číslech. Česká pošta má plán transformace
TRANSFORMACE ČESKÉ POŠTY
Česká pošta dokončila implementační plán svojí transformace. Jeho cílem je stabilizace dlouhodobého hospodaření, vyčlenění komerčních služeb do nové státní společnosti Balíkovna a rozšíření nabídky České pošty o nové produkty a služby kontaktního místa mezi státem a občanem. Ve středu by se jím měla zabývat vláda.
Transformace by se měla uskutečnit v následujících dvou letech a na jejím konci by měl být návrat pošty k hospodaření s kladným výsledkem. Loni podnik vykázal ztrátu 1,73 miliardy Kč a miliardový propad mu hrozí přes úsporná opatření i letos. Plán je rozdělený na tři hlavní kapitoly, kterými jsou transformace stávající České pošty, její budoucnost po oddělení Balíkovny a budoucnost samostatné Balíkovny.
První kapitola detailně popisuje financování transformace a predikci hospodaření stávající České pošty na další tři roky, potřebný legislativní rámec, změny v IT, v majetkovém uspořádání i v produktovém portfoliu. Další kapitola popisuje strategii transformované České pošty, změny v produktech a službách, distribuci i organizační struktuře a uvádí také harmonogram realizace těchto změn. Třetí kapitola představuje kroky vedoucí k vytvoření samostatné Balíkovny, její budoucí strategii, produkty a služby i novou organizační strukturu. V závěru jsou shrnuty jednotlivé programy a popsány související organizace a procesy.
Česká pošta letos v polovině roku kvůli úsporám snížila počet poboček o 300 na 2900 a propustila zhruba 1000 lidí. V současnosti jich zaměstnává zhruba 22.000.