K čemu je hudební pořad Eurovize
ÚHEL POHLEDU
Musím se přiznat, že jsem měla dojem, že pořad Eurovision Song Contest 2024 zmizel, jak se frázovitě říká „v propadlišti dějin“ stejně jako Ein Kessel Buntes, Písničky pro Hvězdu, Festival politické písně v Sokolově, a všechny ty další podivné a kýčovité estrády, které staršímu publiku připomínají dobu socialistického temna. Jak se ukázalo, byl to omyl. Podivná písňová soutěž zachvátila Švédsko a její průběh opravdu vypadal, jak když se vynořila odněkud z fundusu představení, které mělo svou derniéru dávno za sebou.
Pravda, kostýmy i choreografie byly dnešní, také témata se přizpůsobila poněkud hybridní době. Ale co je to za písňovou soutěž, když jsou v pohotovosti ostřelovači, na účastnici se bučí a pokud vyjde z hotelu, musí se bát o život? Nějak se zapomíná, že na neagresivním hudebním festivalu Supernova bylo zabito nejméně 350 návštěvníků včetně zahraničních turistů, řada účastnic znásilněna a 44 lidí uneseno. To ostatní už je jen následek, nikoli příčina. Místo aby pořad Eurovize upozornil na tohle násilí, toleruje bučení v sále a demonstrace v ulicích. Řešení je nasnadě. Kýčovitou estrádu nevysílat, nebo rovnou zrušit.