Mercedes-Benz A200: Elegantní i obratný

TEST AUT: MERCEDES-BENZ A200

Mercedes-Benz A200: Elegantní i obratný
Německá značka Mercedes nabízí širokou paletu automobilů různých tříd. Po delší době jsme vyzkoušeli trochu upozaděnou kategorii hatchbacku nižší střední třídy. Prostě takové normální benzinové auto. Foto: Mercedes
10
Ekonomika
Sdílet:

Německá značka Mercedes nabízí širokou paletu automobilů různých tříd. Po delší době jsme vyzkoušeli trochu upozaděnou kategorii hatchbacku nižší střední třídy. Prostě takové normální benzinové auto.

Nejmenší mercedes začal svou dráhu roku 1997, kdy se objevila první generace tohoto subkompaktu. Designem příliš nenadchl, ale svou klientelu si našel – sloužil často jako druhé auto pro starší dámy nebo pány na menší popojížďky.

Druhá generace už byla nižší, elegantnější a vybavenější, stejně jako následná třetí a konečně současná čtvrtá (značená jako W177), která se na trh dostala v roce 2018.

V minulém roce, tedy zhruba v polovině životního cyklu, prošla faceliftem. Změny se sice týkají všech verzí (tedy sedanu, hatchbacku a ostrých verzí od AMG), ale je jich poskrovnu, například nová přední maska, zadní difuzor a čtyři nové designy kol.

Zatímco zvenku si áčko zachovává své líbivé jednoduché linie, uvnitř je barevný, digitální svět. Největší změnou je nová středová konzola, která se skládá z digitálního přístrojového štítu a displeje infotainmentu. Základem je 7palcový štít, na přání mohou oba klenuté displeje na sebe navazovat, každý o rozměru úctyhodných 10,25 palce. Fungují docela rychle a ovládání je víceméně přehledné (až na ovladače s odezvou na volantu, ty jsou hrozné). Čistá grafika koresponduje s celkově čistým a hezkým interiérem z kvalitních materiálů včetně volantu čalouněného kůží Nappa (základní výbava, podobně jako USB paket a parkovací kamera). Dojem dokreslují kulaté výdechy klimatizace a v případě lepších výbav také nevkusné ambientní osvětlení (to ale lze vypnout).

Motorizace jsou nabízeny různé, ale co se týče zážehových verzí, všechny jsou nějakým způsobem elektrifikované. V případě mildhybridních verzí jsou vybaveny 48voltovým elektrickým systémem, který citelně pomáhá při rozjezdu, kdy přidává svých 10 kW výkonu. Základním motorem je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,3 litru v různých verzích výkonu (A 180 má 136 k + 14 k, testovaná A 200 má 163 k + 14 k a plug-in hybridní A 250 e má 163 k + 109 k). Všechny verze jsou spojeny se sedmistupňovou nebo osmistupňovou automatizovanou převodovkou DCT. Verze A 220 a A 250 včetně verzí s pohonem všech kol 4Matic a verze AMG pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem od 190 k + 14 k až po 421 k v nejsilnější verzi. Vznětový motor je v nabídce jeden, opět jde o dvoulitrový turbodiesel, nabízený s výkonem buď 150, nebo 190 koní, v obou případech spojený s automatickou převodovkou.

Konečně usedáme do kožených sedadel a tlačítkem oživujeme testovanou verzi A 200. Základní zážehový motor nepůsobí vůbec špatně – mildhybridní soustava skutečně hodně pomáhá s rozjezdy, jakmile se turbo roztáčí (točivý moment 230 Nm od 1660 otáček), krásně a lineárně zrychluje. S hmotností 1440 kg nepatří áčko mezi hubeňoury, ale motor a převodovka jsou tak fajn, že zvládnou zrychlení na stovku za 8,2 s a maximální rychlost 225 km/h, což jsou zcela důstojné hodnoty pro automobil, který nemá žádné sportovní ambice, přesto umí být příjemně svižným společníkem na různých druzích cest.

Pokud nemá zbytečně velká kola, bude i příjemně komfortní a řidičsky čitelný. Jediné, co nás na cestách mrzelo, jsou nepohodlná sedadla, z nichž nezávisle na sobě dva lidé po delším čase odcházeli s bolavými zády (nutno vyzkoušet, může to být jen naším typem postav). Co se týče elektronických pomocníků, vyžadují dnes již klasickou míru pozornosti a nějaké to klikání při vypínání, ale jinak příliš nepřekáželi. Pohon značený jako 200 lze doporučit – soustava je nečekaně svižná a nabízí skvělou agilitu, přitom jezdí se spotřebou kolem 6 litrů na 100 km. Dozadu si dva lidé také sednou a kufr má objem pojme 430 až 1190 litrů.

Současné áčko je hezké, dospělé auto s dobrou nabídkou pohonů a dlouhým seznamem příplatků. Základní A 180 koupíte od necelých 700 tisíc Kč, verze A 200 začíná na 934 tisících Kč a s příplatky se snadno dostane přes 1,2 milionu Kč. Prémiový styl zkrátka něco stojí.

Plusy:

Motor, převodovka, podvozek, jízda.

Minusy:

Komfort sedadel, ovladače volantu.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články