Pražský okruh na severu metropole povede třemi tunely. Prosazuje to vedení města

DOSTAVBA PRAŽSKÉHO OKRUHU

Pražský okruh na severu metropole povede třemi tunely. Prosazuje to vedení města 3
Domov
Echo24
Sdílet:

Pražský magistrát při dostavbě Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi preferuje, aby byla silnice zahloubena a vznikly v několika úsecích tunely. Stanovisko, na němž se radní shodli, zašle město Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu okruhu připravuje. Která varianta bude nakonec vybrána, není v současnosti jasné. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina.

„Preferovaná tunelová varianta získala od ŘSD kladné hodnocení z ekonomického hlediska, zároveň má minimální negativní vliv na občany žijící v jejím okolí. S ŘSD budeme nadále spolupracovat na tom, aby se stavba okruhu mohla realizovat co nejrychleji a zároveň co nejméně poškodila dotčená území,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Původní návrh trasy úseku označovaného 520 z roku 2009 počítal s tím, že silnice povede po povrchu. Následně byly rozpracovány další dvě varianty. Všechny mají stejnou trasu, ale nové dvě se od původní liší právě zahloubením či tunely.

Foto: Povrchová a zahloubená úprava, varianty jsou identické ve stopě i zákresu, pouze varianta 2 má mnohem nižší nivelitu na příčných řezech. Výškové řešení trasy je zahloubeno oproti návrhu ve studii z roku 2009 průměrně o 8 metrů níž. Zdroj vizualizace: MHMP

Zahloubená varianta znamená, že všude, kde to je možné, bude silnice vedena pod povrchem, a to průměrně až o osm metrů. Třetí varianta kromě zahloubení navrhuje navíc stavbu tří tunelů. První tunel Vinoř by měl délku 1,3 kilometru, Veleň by měřil 450 metrů a Třeboradice dva kilometry.

Foto: Tunelová úprava Zdroj vizualizace: MHMP

„Jsem rád, že Rada hlavního města Prahy podporuje tunelovou variantu, která bude nejšetrnějším řešením pro toto území a jeho obyvatele a napomůže tak rychlejší dostavbě Pražského okruhu,“ uvedl k tomu primátor Zdeněk Hřib.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které jej mají propojit s vnitřním městským okruhem, který buduje Praha. Proti výstavbě Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.

Foto: Echo24.cz

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články