Protest ekoaktivistů na dálnici způsobil vážnou nehodu
PROTEST PROTI DÁLNICI
Protest ekologických aktivistů bojujících proti kácení lesa a prodloužení dálnice A49 způsobil v úterý v německém Hesensku vážnou dopravní nehodu. Informoval o tom server hessenschau.de.
Již od začátku října protestují ochránci přírody proti kácení až několik set let starých stromů v Panském lese (Herrenwald) a nedalekém Dannenröderském lese severně od Frankfurtu nad Mohanem. Protest zahájilo původně na 150 aktivistů, z nichž někteří se usídlili v korunách stromů, jiní na trase zamýšlené dálnice postavili barikády. Policie v úterý vyklidila jeden z jejich táborů. Došlo k potyčkám mezi policisty a aktivisty, poničeno bylo rovněž policejní auto.
#DannenroederForst #A49
— Polizei Mittelhessen (@Polizei_MH) October 11, 2020
Update Angriff auf Polizeifahrzeug:
Gestern wurde ein Polizeifahrzeug, besetzt mit 4 Polizeibeamten, hinterhältig mit Steinen angegriffen und stark beschädigt.
Die Insassen wurden durch glückliche Umstände nicht verletzt.
[Thread] pic.twitter.com/lzVRFxlsEe
Několik aktivistů se v úterý přesunulo k městu Idstein, kde slanili několik metrů z mostu přes dálnici A3 a vyvěsili transparent. Policie provoz na dálnici v obou směrech uzavřela a jednoho ze dvou aktivistů vytáhla zpět na most. Druhý ukončil protest dobrovolně. Devět lidí bylo zatčeno.
You take a tree.. We take A3...#herribleibt#dannibleibt#verkehrswendejetzt pic.twitter.com/SLflYGftAB
— Autos Stinken (@autos_stinken) October 13, 2020
Na dálnici se v důsledku uzavírky rychle vytvořila několikakilometrová kolona a do kamionu stojícího na jejím konci narazilo osobní auto. Devětadvacetiletý řidič utrpěl těžká zranění a byl vrtulníkem dopraven do nemocnice.
Skupina Les místo asfaltu (Wald statt Asphalt) označila dopravní nehodu za tragédii. Současně se ale ohradila vůči prohlášení policie, která neštěstí spojila s protestní akcí ekoaktivistů.
Dálnice A49 má spojit města Kassel a Giessen. Ochránci životního prostředí a klimatu považují projekt za překonaný, protože jde proti snahám o ústup od automobilové dopravy. Zastánci projektu naopak argumentují snížením hluku v okolních obcích, zkrácením dojíždění do zaměstnání i přímým napojením na silniční síť pro místní firmy.