1 Pokuta od RRTV

Televize Barrandov musí zaplatit 200 tisíc korun. Pokutu dostala za Soukupovy Moje zprávy

, NOVÉ

Témata: , , ,

Společnost Barrandov Televizní Studio dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) pokutu 200 000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Rada to v pátek uvedla v tiskové zprávě.

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. Mimo jiné šlo o zakázku na kampaň „Ryba domácí“ pro podporu spotřeby domácích sladkovodních ryb od ministerstva zemědělství. Podle rady obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozičního vyjádření. Zástupci Dorlandu si na reportáž u rady stěžovali hned po jejím odvysílání 20. listopadu.

„Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců. Provozovatel tedy neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ uvedla rada.

Moje zprávy uvádí majitel televize Jaromír Soukup, který se postupně objevil jako moderátor ve více než desítce pořadů.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Babiš doporučil Benešové raději mlčet, od návrhu na změny v justici se distancoval

Řepka si má odsedět celkem 2,5 roku. Dostal od soudu dalších šest měsíců

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.