„Vypadá to strašně, ale zachrání mi to život.“ Ministerstvo to schytalo za sexistickou reklamu

ÚDAJNÝ SEXISMUS

„Vypadá to strašně, ale zachrání mi to život.“ Ministerstvo to schytalo za sexistickou reklamuNOVÉ 1
Svět

zd Echo24

Německé ministerstvo dopravy přišlo s novou osvětovou reklamní kampaní k nošení helmy při jízdě na kole. Na fotografiích jsou spoře odění muži a ženy ve spodním prádle, ty doplňuje slogan, podle nějž jsou helmy nevzhledné, ale zachraňují životy. Řada ženských političek však provokativní kampaň označila za „sexistickou a stupidní“. Informuje o tom server Deutsche Welle.

Ministerstvo kampaň brání argumentem, že mnoho mladých lidí jezdí bez helem z estetických důvodů. Slogan kampaně, který jde mírněji přeložit zhruba jako „vypadá to strašně (shit), ale zachrání mi to život“, to má podle ministerstva změnit.

S tím ale nesouhlasí řada německých političek. „Je to trapné, stupidní a sexistické, že ministerstvo dopravy využívá nahotu k prosazování své agendy,“ řekla Maria Noichlová z německé sociální demokracie (SPD). Za „trapnou a sexistickou“ považuje kampaň i další politička za socialisty Katja Mastová. „Peníze daňových poplatníků by neměly být utráceny za zobrazování polonahých mužů a žen na plakátech,“ řekla politička listu Passauer Neue Presse.

Podobně se ke kampani, kterou je nyní možné vidět v řadě německých měst, vyjadřují i další političky. Podle Josephine Ortlebové (také SPD) je využití strategie „sex prodává“ důkazem, že vláda potřebuje nutnou strategii pro otázky genderové rovnosti. Mluvčí ministerstva dopravy však kampaň brání s tím, že míří na mladé lidi a ze statistik vyplývá, že pouze osm procent z cyklistů mezi 17 až 30 lety nosí helmu. 


Čtěte dále: Rusko se zlobí. Poláci nepozvali Putina na výročí začátku druhé světové války

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.