Miliardář Janeček měl během Slavíka proslov o očkování. Nova se od něj distancovala

DISTANC OD SLAVÍKA

Miliardář Janeček měl během Slavíka proslov o očkování. Nova se od něj distancovala
Karel Janeček Foto: Jan Zatorsky
1
Domov

Echo24

Televize Nova se distancovala od pořadu Český slavík, který odvysílala v pátek večer. Hudební ocenění po čtyřech letech vrátil na scénu miliardář a matematik Karel Janeček, který se během večera prezentoval prostřednictvím reklamního spotu nebo například politicky laděným proslovem. Televize bude celou situaci řešit s právníky, aby mohla „v budoucnu podobným excesům zabránit.“

Miliardář se během večera prezentoval reklamním spotem, ve kterém Janeček vystupuje jako parašutista, který bojuje za obranu svobody. Jedná se o předělávku reklamy na Apple Macintosh z roku 1984. „Nedopusťme návrat doby, kdy se nesmí zpívat,“ zní v klipu, za jehož nápadem stojí firma Horak TMBK. Na konci videa zní v pozadí prezidentská fanfára.

Janeček byl celý večer prezentován jako společenský reformátor a na konci pořadu vystoupil s politickým proslovem, ve kterém mluvil například o rozdělené společnosti nebo očkování.

„Udělejme vše pro to, aby se naše děti mohly smát, abychom byli sjednocení. Nesmíme už nikdy udělat to, že jim zavřeme školy, že jim upřeme právo na vzdělání. Nesmíme ničit jejich sociální vazby. A prosím, nepodléhejme manipulacím a hrozným nátlakům. Nesmíme podlehnout tomu hroznému tlaku na očkování našich dětí proti nemoci, která je nijak neohrožuje,“ pronesl Janeček, jehož volební metodou D21 probíhalo také celé hlasování v anketě Český slavík.

Jak nedávno upozornil server Lidovky.cz, Karel Janeček zvažuje kandidaturu na prezidenta.

Nova se od pořadu distancovala

Televize Nova se po vlně kritice od pořadu distancovala. „Pořad Český slavík je připravován externí firmou, která odpovídá za obsah a jeho kvalitu. TV Nova nezasahuje do složení hostů či do obsahu jejich projevů. Zároveň se tímto pořadem potvrdil trend, který nabývá na intenzitě – kdy jedinec nebo společnost produkuje nebo vyrábí pořad, v jehož rámci prezentuje svoje politické či společenské názory. Budeme muset s právníky hledat cestu, zda lze při dnešní mediální legislativě v budoucnu podobným excesům zabránit,“ uvedla stanice na Twitteru.

„Karel už je v kampani,“ reagoval na páteční dění například starosta Řeporyjí a politik ODS Pavel Novotný. „Díky Janečkovi Twitter možná shoří, ale je třeba si uvědomit, že na tu hrůzu koukalo včera 1.3 milionu lidí. Slušná reklama,“ napsala na Twitter bývalá poslankyně a zastupitelka v Plzni za hnutí ANO Barbora Kořanová.

K situaci se na sociální síti vyjádřil také člen představenstva skupiny PFF, pod kterou televize Nova spadá, Vladimír Mlynář. „Souhlasím, že je tu (nový) problém, když si někdo koupí licenci na Slavíka, a pak to zneužije pro svoji jednostrannou politickou kampaň,“ napsal v diskuzi. „Ale jinak si nenechte Janečkem kazit víkend: procházka na čerstvém vzduchu je užitečnější než čas na Twitteru,“ dodal.