Kampaň Pirátů a STAN rozvrátil generátor falešných grafik

GENERÁTOR PIRÁTSKÉ KAMPANĚ

Kampaň Pirátů a STAN rozvrátil generátor falešných grafik
Náhodně vygenerovaná grafika ke kampani Pirátů a STAN. Foto: Pirstan kampaň generátor
Domov

Echo24

Sociální sítě zaplavily v posledních dnech falešné grafiky z předvolební kampaně koalice Pirátů a STAN. Lidé si začali vytvářet fotografie s vlastními texty prostřednictvím „Pirstan kampaň generátoru“. Místy však není jasné, zda jde o pravou kampaň, nebo falešně vytvořenou grafiku. Na internetu se tak místy objevují bizarní kombinace předvolebních sloganů s různými fotografiemi. Například: „Tatínky do hospody, maminky k plotnám“, „dítě potřebuje náruč jedné pečující osoby“ nebo „v programu to nemáme“ či „všechno bude“.

Náhodně vygenerovaná grafika ke kampani Pirátů a STAN.
Náhodně vygenerovaná grafika ke kampani Pirátů a STAN. Foto: Pirstan kampaň generátor

Generátor okomentoval také marketingový expert Jakub Horák, který byl strůjcem předchozí pirátské kampaně před volbami v roce 2017. „Já na tom generátoru pirátských/starostovských postů oceňuju, že demaskuje demenci JAKÉKOLI kampaně. Kampaň je prostě nutně dementní obecně z toho pohledu, že má obsáhnout práci politika za předchozí čtyři roky plus obsah jeho práce za další čtyři roky – a to všechno v průběhu jednoho měsíce,“ okomentoval Horák vznik náhodného generátoru.

„Všem politikům proto radím, aby toho dělali v kampani CO NEJMÉNĚ a ideálně se omezili na nějaké jednoduché sdělení typu „Pusťte nás na ně!“ nebo „Čas na spravedlnost“,“ uvedl s tím, že slibovat mnoha cílovým skupinám všechno, působí směšně.

K lidem žertujícím s generátorem grafiky se přidal i europoslanec Jan Zahradil (ODS), který přidal do grafiky text ve znění „zakážeme Zahradilovi používat Twitter“.

Náhodně vygenerovaná grafika ke kampani Pirátů a STAN.
Náhodně vygenerovaná grafika ke kampani Pirátů a STAN. Foto: Pirstan kampaň generátor

Současnou kampaň koalice Pirátů a Starostů označil za „nepříliš povedenou“. „Takže v situaci, kdy Pirstan mají nepříliš povedenou kampaň, tak zahltit sociální sítě parodiemi na tu kampaň je vlastně docela dobré řešení. Ve finále se lidé stejně rozhodnou podle sympatií,“ dodal Jakub Horák.

Pirstan kampaň generátor se na internetu objevil v posledních dnech. Nabízí slogany a fotografie z kampaně Pirátů a Starostů, umožňuje ale také přidat si vlastní fotografii a slogan. Za generátorem pravděpodobně stojí uživatel twitterového účtu @donkeydushan, který je na webové stránce podepsaný.

Piráti v reakci na vznik generátoru vyzvali, aby voliči sledovali jejich oficiální komunikační kanály. „“Crowdthinking“ funguje. Děkujeme internetové komunitě za podporu, ačkoliv jsme původně tenhle druh inspirace neplánovali. Ale co už. Umět se bavit i na vlastní účet je potřeba,“ uvedli Piráti na svém facebookovém profilu.