1 Poslední jízda historického vlaku

Legendární žabotlam má před sebou poslední den ve službě

NOVÉ

Témata: , ,

Pantograf zvaný žabotlam dnes česká poslední jízda v ostrém provozu. Poslední jednotka elektrických vlaků řady 451/452 jezdila na trati z pražské Libně do Roztok u Prahy. Ze Šumperka navíc současně přijede do pražské Libně z muzea další pantograf.

Muzejní pantograf vyrazí ze Šumperka ve 13:45 a při cestě do Prahy zastaví v Zábřehu na Moravě, Pardubicích a Kolíně. Do pražské Libně by měl dorazit po zhruba čtyřhodinové cestě. Zde budou mít železniční nadšenci možnost vidět a fotografovat vedle muzejního vlaku ze Šumperka i pantograf, který byl dosud v provozu. V expresu ze Šumperka bude podle Českých drah platit běžný tarif včetně slev a komerčních nabídek.

O den později oba vlaky pojedou společně do Chomutova, kde bude žabotlam po vyřazení z provozu vystaven v depozitáři Národního technického muzea v Chomutově. Pro sobotní cestu nabízejí dráhy speciální jízdné.

České dráhy plánují dočasně nahradit vyřazený pantograf například motorovými vlaky RegioNova. O další budoucnosti trati rozhodne nynější tendr na její provoz po roce 2019. Ostatní pantografy byly vyřazeny už před časem a postupně nahrazeny jednotkami CityElefant.

Pantografy, vlaky ze 60. let minulého století, výrazně překročily původně plánovanou životnost. Vyráběny byly ve Vagónce ve Studénce na severní Moravě v letech 1964 až 1968 a znovu v letech 1972 a 1973. Celkem jich bylo vyrobeno 62. Postupně se objevily v provozu po celé zemi, jejich stěžejním místem se stala Praha a její okolí.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také:

Zeman pojede v létě za Kiskou. Na Slovensko dorazí společně historickým vlakem

VIDEO: Dobrodruh našel v lese 400 metrů dlouhý opuštěný rychlovlak


Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.