Putin ve vaku na mrtvoly má dohru. Rakušanovou plachtou se zabývá NCOZ

MINISTERSTVO VNITRA VS. NCOZ

Putin ve vaku na mrtvoly má dohru. Rakušanovou plachtou se zabývá NCOZ
NCOZ se zabývá případem plachty s českou a ukrajinskou vlajkou a portrétem ruského prezidenta Vladimira Putina ve vaku na mrtvoly, která byla koncem října vyvěšena na budově ministerstva vnitra v Praze. Foto: Vít Rakušan / STAN
2
Domov

Echo24

Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ) se zabývá případem plachty s českou a ukrajinskou vlajkou spolu s portrétem ruského prezidenta Vladimira Putina ve vaku na mrtvoly, která byla koncem října vyvěšena na budově ministerstva vnitra v Praze. Mluvčí centrály Jaroslav Ibehej řekl, že útvar dostal oznámení, které v současnosti vyhodnocuje. Vyobrazení s vlajkami a Putinem se na sídle ministerstva objevilo u příležitosti státního svátku 28. října. Ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) vyvěšení díla hájil.

Případem se nejprve zabývala pražská policie, která ho ale předala NCOZ. "Náš útvar přijal oznámení, které v současné době vyhodnocuje. Více informací nyní poskytovat nebudeme," potvrdil České televizi mluvčí centrály Ibehej.

Podle Deníku N šetřila pražská policie vyvěšení vlajky kvůli možnému porušení zákona o státních symbolech. Podle něj se státní vlajka vyvěšuje na čelní straně budovy, v tomto případě ale visela na zadní straně ministerstva. Ministr Rakušan serveru řekl, že podle předběžného právního názoru nešlo o protiprávní jednání, a že případnou pokutu zaplatí.

Vyobrazení s vlajkami a Putinem se na sídle ministerstva objevilo u příležitosti státního svátku 28. října. Na vzniku díla se podílel ministr vnitra a spolek Dekomunizace. Podle tvůrců mělo značit výročí spojení vzniku samostatného Československa s poukazem na odhodlanost bránit demokratické hodnoty svrchovaného státu. "Víme, kdo je náš přítel, který krvácí i za naši svobodu. A také víme, kdo je náš nepřítel, a nenecháme ho ukrást pojem vlastenectví ani naši vlajku," uvedl tehdy ministr Rakušan.

Kontroverzní podobiznu ruského prezidenta kritizovala mimo jiné moskevská tisková agentura. Naopak ocenila ji některá ukrajinská média.